Nová generace B3 má nabídnout ideální směs výkonu, komfortu a luxusu.
U příležitosti blížícího se autosalonu v Ženevě nám Alpina představuje svou největší novinku, kterou ve velkolepém Pelexpu uvidíme. Ve smyslu současných novinek z dílny BMW totiž domácí úpravce (respektive výrobce) předvede novou generaci modelu B3. Asi není třeba zdůrazňovat, že řeč je o upravené řadě 3. generace G20 a G21, neboť Alpina nabízí jak sedan, tak i kombi.
Za ostatní roky jsme si už zvykli, že modely z Buchloe nelze považovat za přímou konkurenci pro BMW, i když většina jejich součástek pochází právě z řad německé značky. Abychom byli přesnější, Bavoři do fabriky v Buchloe posílají nedokončené kusy, které se dokončují pod taktovkou Alpiny. Ta se také v tomto případě snaží nabídnout jakousi novou směs výkonu, komfortu a luxusu.
Ani nová B3 proto přímo neútočí na žádný jiný model značky BMW, i když na první pohled by se mohlo zdát, že jde o M3 od Alpiny. Realita je ale jiná, protože nové Alpiny mají standardně pohon všech čtyř kol xDrive a zároveň bude k dispozici také praktická varianta Touring.
Společným znakem Alpiny B3 sedan a B3 Touring je základ v modelu M340i xDrive, což značí, že se pod kapotou nachází benzínový třílitrový řadový šestiválec, který dopuje dvojice turbodmychadel. Na rozdíl od zmiňovaného BMW mají ale B3 zvýšený výkon až na úroveň 340 kW / 462 koní a 700 N.m, což je téměř o 100 koní více než samotné M340.
Šestiválcový motor přenáší svůj potenciál na obě nápravy prostřednictvím osmistupňového automatu ZF, jehož software si ale technicky z Alpiny sami přizpůsobili. I díky tomu dokáže B3 sedan akcelerovat na stovku za 3,8 sekundy a B3 Touring za 3,9 sekundy. Maximální rychlost je velmi slušných 303, respektive 300 km/h. Alpina přitom uvádí, že v kombinovaném cyklu by její novinky měly podle WLTP jezdit se spotřebou 9,8 l/100 km.
Podvozek novinky má zaručit o něco sportovnější nastavení, nadále ale nemá postrádat komfortní režim na dlouhé cesty. O ideální kompromis se starají standardně dodávané adaptivní tlumiče, kterým sekunduje i elektronický diferenciál. V duchu tradic jsou optické změny jen v detailech.
V přední části tedy nechybí tradiční splitter, vzadu naopak zvýrazněný difuzor, kde si místo našly 4 koncovky výfuku. Poznávacím znakem jsou nepochybně i specifické 19" disky či samotné nápisy. V interiéru dává Alpina o sobě vědět jen hrstkou plaket a tradičním modrým pozadím budíků. Základní cena na německém trhu byla stanovena na částku 81 tisíc € (zhruba 2 miliony korun), zatímco B3 Touaring vychází na 83 tisíc €.