Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 2. 6. 2020 svátek má Jarmil

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
3
Dominik Vetrák
30. duben 2020, 10:00
Čas čtení: 2:34
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Na ktorých filmov hollywoodske štúdiá v roku 2019 prerobili najviac peňazí?

Legendárne série sa postarali o legendárne straty.

Dominik Vetrák
30. duben 2020, 10:00
Čas čtení: 2:34

Experti na kasovní tržby z Deadline přišli s žebříčkem 5 filmů, na kterých hollywoodská studia v roce 2019 prodělala nejvíce peněz. Jejich tržby z kin a prodeje fyzických a digitálních nosičů jednoduše nestačily pokrýt vysoké náklady. Tržby ze vstupenek do kina si dělí jejich provozovatelé i produkční studia a distributoři. Zaplatit tak musí spousta lidí, o kterých se běžně v tabulkách nedozvíš.

 

 

5. Missing Link (UAR/Annapurna/Laika) – ztráta 101,3 milionu dolarů

U nás znáš tento animák spíše pod jménem Hledá se Yetti. Děj se soustřeďuje na Yettiho, který hledá své rodiště. Snímek byla dokonce nominován na Oscara. Vytvořilo jej studio Laika, které je známé technologií stop-motion. Spojují statické scény, čímž vytvářejí jedinečný efekt animace. V minulosti se postarali o Boxtrolls, Paranorman či skvělé Kubo a kouzelný meč.

 

Snímek zabil vysoký produkční rozpočet v hodnotě 100 milionů dolarů. Popravdě, nechápeme, kde se těch 100 milionů ztratilo. Animák v kinech vydělal celosvětově 26 milionů, z čehož studio dostalo 8 milionů zpět. Celkové příjmy byly na úrovni 73 milionů, zatímco náklady 174 milionů.

 

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 980 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

4. Gemini Man (Paramount/Skydance) – ztráta 111,1 milionu dolarů

Gemini Man bylo slušné akční béčko, které potopil příliš vysoký rozpočet (138 milionů dolarů) a drahé digitální efekty. Will Smith ve filmu bojoval proti své mladší verzi. Snímek vydělal v kinech celkem 173 milionů, z čehož se studiu vrátilo 68 milionů. Celkové příjmy byly v hodnotě 150 milionů, ale náklady se vyšplhaly až na 261 milionů.

 

 

3. Cats (Universal/Working Title/Amblin) – ztráta 113,6 milionů dolarů

Příšerný, nechutný, nevkusný, otřesný. Cats je jediným snímkem z tohoto žebříčku, u kterého jsme rádi, že tak propadl. Nic jiného si ani nezasloužil. V kinech vydělal celosvětově 73 milionů dolarů, z čehož studio dostalo zpět 31 milionů. Celkové příjmy byly na úrovni 83 milionů dolarů, zatímco se náklady vyšplhaly na 196 milionů dolarů.

 

Natočení muzikálu stálo 95 milionů a jeho následná propagace a distribuce po celém světě dalších 75. Jak tento rozpočet dokázali v Universal schválit, zůstane navěky záhadou. Je možné, že je při rozhodování navštívil Seth Rogen a pořádně se zhulili. Naši recenzi si můžeš přečíst po kliknutí na odkaz níže.

 


2. Terminator: Dark Fate (Paramount/Skydance/20th Century/Tencent) – ztráta 122,6 milionů dolarů

Zde to opravdu bolí, protože Terminator: Dark Fate byl asi nejlepší částí od dob dvojky, a tedy Judgment Day z roku 1991. Bohužel, fanoušci sérii už po tolika zklamáních dalšímu filmu nevěřili. A to je škoda, protože jsme si ho v kinech opravdu užili a rádi bychom si pustili i další pokračování. Takto je ale budoucnost Terminátora zase jednou na pár let prakticky mrtvá. 

 

Dark Fate vydělal v kinech 261 milionů dolarů, z čehož se studiím vrátilo 103 milionů dolarů. Celkové příjmy později skončily na hodnotě 216 milionů dolarů. Natočení snímku vyšlo na 185 milionů, dalších 100 milionů stála propagace a distribuce a celkové náklady se nakonec zastavily na částce 335 milionů dolarů. Ztrátu si ale mezi sebou dělí 4 studia, takže to snad přežijí.

 

 

1. X-Men: Dark Phoenix (Fox, Disney) – ztráta 133 milionů dolarů

Na Dark Phoenix nebyl nikdo zvědavý a nepomohlo ani to, že Sophie Turner je prostě špatná herečka, která nikdy neměla dostat více prostoru než v pár minutách vedlejšího příběhu. Je hlavní postavou nepříliš povedeného komiksového filmu, který nešťastným způsobem uzavřel jinak geniální pouť X-Menů a mutantů od studia Fox předtím, než ho koupilo studio Disney. 

 

Natočení snímku se vyšplhalo na enormních 200 milionů dolarů i kvůli neplánovaným přetáčkám, které měnily děj a akční scény. Celosvětové tržby dosáhly negativního rekordu – šlo o nejméně výdělečný X-Men film v kinech. Podařilo se mu dostat pouze na hranici 252 milionů dolarů.

 

Kompletní detaily tabulky s konkrétními čísly, tržbami a náklady rozdělenými do hlavních položek najdeš zde.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
4
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
NAHORU
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.