
Nádherná Škoda Enyaq se ukazuje v ještě přitažlivějším balení. Verze Sportline dodává 21" disky a černé detaily
Sportline se začlení i do nabídky elektrického SUV.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Škoda nám už při oficiálním odhalení zcela nového elektromobilu Enyaq iV potvrdila, že časem se nabídka rozšíří i o vrcholnou sportovní variantu. A co víc, víme už i to, že RS iV bude mít dva elektromotory o výkonu 225 kW / 306 koní a 460 Nm, přičemž baterie s kapacitou 82 kWh má zaručit dojezd 460 km. Samozřejmě za předpokladu, že řidič nebude opakovaně zkoušet akceleraci na stovku za 6,2 sekundy či maximálku 180 km/h.
Kdy se však tato varianta objeví i v aktuální nabídce, je sporné, než se tak ale stane, čekání nám má zkrátit právě odhalená novinka. Tou je sportovně střižená verze s tradičním názvem Sportline zaměřená výhradně na optické vylepšení. Enyaq iV je tak dalším modelem značky Škoda, který se může přímo z výroby pyšnit tradičními černými detaily – maska, okenní lišty, kryty zpětných zrcátek, střešní nosič, zadní difuzor či plakety.


Standardem jsou ostatně 20" disky Vega a volitelné jsou nádherné, dvoubarevné 21" disky Betria. Jak uvádí Škoda, tyto disky v příslušném barevném provedení budou k dispozici výhradně pro verzi Sportline. Ta zároveň v rámci standardní výbavy dostane i nejvyšší světelnou techniku, tedy Matrix LED světla.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1752 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Jak je u modelů s dodatkem Sportline zvykem, interiér je laděn do černé barvy. Platí to nejen o potahu palubní desky (syntetická kůže), ale i o sportovních sedadlech a stropu. Dekorační lišty zdobí imitace uhlíkových vláken, černému kokpitu přitom sekunduje kontrastní šedé prošívání a červený odstín náladového osvětlení. 3ramenný volant se zploštělým věncem je potažený kůží.
Enyaq Sportline iV se v nabídce objeví ve třech výkonnostních stupních:
- Sportline iV 60 – 132 kW / 180 koní a 310 Nm, baterie 62 kWh, dojezd 390 km
- Sportline iV 80 – 150 kW / 204 koní a 310 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 520 km
- Sportline iV 80X – 195 kW / 265 koní a 425 Nm, baterie 82 kWh, dojezd 500 km
Zajímavostí je, že u poslední verze automobilka deklaruje papírový dojezd ve smyslu metodiky WLTP na úrovni rovných 500 km. Při loňském odhalení totiž Škoda uvedla, že varianta s pohonem obou náprav a s vyšším výkonem zaručí dojezd pouze na úrovni 460 kilometrů (podle WLTP).
Zda se za zlepšením skrývá právě upravená verze Sportline, je sporné, faktem ale je, že sériově dodávaný sportovní podvozek elektrické SUV více přiblížil k zemi – přední náprava je snížená o 15, zatímco zadní o 10 milimetrů. Cenové relace zatím neznáme, Sportline se ale na trh dostane v průběhu tohoto roku.
Zobrazit galerii 9

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.