Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 8. 5. 2021 Den osvobození od fašismu (1945)

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví

Krevní testy na depresi? Vědci přišli s přelomovou metodou, která dokáže zjistit, jakou psychickou poruchou trpíš

Tým vědců tvrdí, že na světě trpí depresí každý čtvrtý člověk. Snažili se proto posunout úroveň psychiatrie z 19. do 21. století.

11. duben 2021, 7:24 Čas čtení: 0:51
Zdroj: Unsplash
Zdraví
11. duben 2021, 7:24
Čas čtení: 0:51

11. duben 2021, 7:24
Čas čtení: 0:51
Zdroj: Unsplash

Vědci z Indiana University School of Medicine publikovali přelomovou studii, v níž zjistili, že z krevního testu je možné zjistit depresi či bipolární poruchu. Testy by se měly zároveň zaměřit na preciznější medicínský přístup k samotné léčbě.

Jak informují Hindustan Times, na světě trpí depresí každý čtvrtý člověk, ale aktuální medicínské postupy jsou většinou řešeny metodou pokusu a omylu.

Výzkum doktora Alexandra B. Niculesce, který je profesorem psychiatrie na Indiana University School of Medicine, však přináší nové, průlomové informace v detekci psychických chorob.

Výzkum navazuje na Niculescovu starší vědeckou práci, která se zabývala zkoumáním krve v širším smyslu. Pomocí výzkumu se tým vědců snažil sledovat nutkání pacientů k sebepoškozování či dokonce až k pokusům o sebevraždu, ale i bolest, posttraumatickou stresovou poruchu (PTSP) či Alzheimerovu chorobu.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1967 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš číst i tyto články
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Tři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5GTři mobily kolem sedmi tisíc. Otestovali jsme Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Samsung Galaxy A52 a Moto G 5G

Podle slov doktora Niculesce se tým vědců snaží posunout úroveň psychiatrie z 19. do 21. století. „Naším posláním je v konečném důsledku záchrana a zlepšení životů,“ říká doktor.

Na komplexní studii pracoval tým vědců více než čtyři roky a testování se zúčastnilo přes 300 účastníků. Především šlo o pacienty z nemocnice v Indianapolisu.

Krevní test podle výsledků výzkumu dokáže prostřednictvím částic v ribonukleové kyselině (RNA) rozlišit závažnost deprese u pacienta i riziko vzniku závažných psychických chorob či riziko vzniku bipolární poruchy. Test by měl navíc moct vyhodnotit, jaký typ léků daný pacient potřebuje.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: neurosciencenews.com, hindustantimes.comNáhledový obrázek: Unsplash
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Vybrali jsme kraťasy, se kterými zabodujete během letošního léta. Toto je 5 tipů pro muže i ženy
Móda 8
Ve spolupráci
Stručný seznam trendů, které bys v roce 2021 neměl přehlížet.
Tech
Stále se zlepšují i smartphony, za které si výrobce ani zdaleka neúčtuje bláznivé ceny nad dvacet tisíc korun.
Rozhovory
S aktivistkem Alžběto o dvou protestech v Mladé Boleslavi, o tom, co hrozí naší planetě, pokud nezačneme jednat, nebo o tom, proč o sobě mluví ve středním rodě.
Recenze: Returnal
Tech
Recenze: Returnal
Nejnovější exkluzivita pro PS5 bude bojovat o titul nejlepší hry tohoto roku.
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Móda
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Stará dobrá klasika od New Ery se opět dostává do popředí, ale tentokrát za její popularitu mohou zejména customizery.
VÍCE ČLÁNKŮ