Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
12. dubna 2021 13:39
Čas čtení 1:38
Martin Mičuda

Citroën má novou vlajkovou loď. C5 X má svébytný design a výhradně benzinové a plug-in hybridní motory

Citroën má novou vlajkovou loď. C5 X má svébytný design a výhradně benzinové a plug-in hybridní motory
Zdroj: Citroën
TECH
Uložit Uložené

Duchovní nástupce někdejšího C5 kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV.

C5 Citroën se ve své tradiční podobě již nedočkal přímého nástupce, a tak před pár lety vypadl z portfolia francouzské značky. V roce 2017 se sice na trhu objevilo SUV s názvem C5 Aircross, to má však s původním C5 společné jen označení. Jinak to v zásadě není ani s aktuálně představeným modelem C5 X, ten však chce být jakýmsi duchovním nástupcem oblíbeného předchůdce. Novinkou se totiž Citroën vrací do střední třídy, i když opět jde tak trochu o svébytný model.

I v tomto případě jsme svědky designového experimentování na francouzský způsob, protože nové C5 X kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV do jakéhosi stylového crossoveru. Od dob klasického C5 se trendy zásadně posunuly, no a právě novinka chce být odpovědí na současné zvyky. Ve smyslu aktuálního designového jazyka značky a dřívějšího konceptu CXperience tak C5 X dostalo klesající linii střechy s vystupujícím spoilerem a specificky tvarovaná LED světla na obou koncích.

Doporučeno
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony 10. dubna 2021 9:30
Citroën, C5 X,
Zdroj: Citroën

Jejich společným znakem jsou světelné linie, které se od sebe vzdalují a vytvářejí tak unikátní světelný podpis. Hlavní světla jsou opět ve spodní části přední masky, čili až v samotném nárazníku. Zejména při pohledu z profilu nabývá novinka kontury crossoveru, což podtrhují i ​​plastové lemy blatníků. Jak naznačují první fotky, zákazník si bude moci zvolit dvoubarevné lakování (černou střechu), čímž vlajková loď značky dostane nejen elegantnější šmrnc, ale i opticky sníží svou výšku. S celkovou délkou 4 805 milimetrů přitom jde o pořádný kus auta.

V interiéru převládají už o něco uhlazenější linie, i zde však můžeme hovořit o jakési francouzské avantgardě. Centrem palubní desky je 12" dotykový displej s úplně novým infotainmentem My Citroën Drive Plus, zatímco před řidičem se nacházejí přibližně o polovinu menší digitální budíky. Citroën upozorňuje na zásadně zvětšený head-up displej, který promítá informace přímo na čelní okno.

Citroën, C5 X,
Zdroj: Citroën

Zavazadlový prostor má objem 545 litrů, silnou stránkou kokpitu má být přitom zejména prostornost, vzdušnost a velmi pohodlná sedadla. Ta spolu s pověstně plavným podvozkem mají zaručit nevídaný komfort. C5 X totiž přichází s tzv. Citroën Advanced Comfort podvozkem, který kombinuje adaptivní pérování s hydraulickými dorazy. Po technické stránce je Citroën zatím skoupý na informace, víme jen to, že s naftovými motory se už nepočítá.

Benzinovou nabídku budou doplňovat plug-in hybridní deriváty; ten nejvýkonnější plug-in hybrid bude mít 165 kW / 225 koní. Jde o dobře známou verzi napříč portfoliem PSA, která kombinuje elektromotor a benzínovou 1,6. Na čistě elektrický pohon by tedy novinka měla zvládnout ujet 50 kilometrů, přičemž maximální rychlost v elektrickém režimu je až 135 km/h. Novinka se na evropský trh dostane v druhé polovině roku 2021.

Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,Citroën, C5 X,
Zobrazit galerii
(13)
Domů
Sdílet
Diskuse