Duchovní nástupce někdejšího C5 kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV.
C5 Citroën se ve své tradiční podobě již nedočkal přímého nástupce, a tak před pár lety vypadl z portfolia francouzské značky. V roce 2017 se sice na trhu objevilo SUV s názvem C5 Aircross, to má však s původním C5 společné jen označení. Jinak to v zásadě není ani s aktuálně představeným modelem C5 X, ten však chce být jakýmsi duchovním nástupcem oblíbeného předchůdce. Novinkou se totiž Citroën vrací do střední třídy, i když opět jde tak trochu o svébytný model.
I v tomto případě jsme svědky designového experimentování na francouzský způsob, protože nové C5 X kombinuje prvky sedanu, kombi a SUV do jakéhosi stylového crossoveru. Od dob klasického C5 se trendy zásadně posunuly, no a právě novinka chce být odpovědí na současné zvyky. Ve smyslu aktuálního designového jazyka značky a dřívějšího konceptu CXperience tak C5 X dostalo klesající linii střechy s vystupujícím spoilerem a specificky tvarovaná LED světla na obou koncích.
Jejich společným znakem jsou světelné linie, které se od sebe vzdalují a vytvářejí tak unikátní světelný podpis. Hlavní světla jsou opět ve spodní části přední masky, čili až v samotném nárazníku. Zejména při pohledu z profilu nabývá novinka kontury crossoveru, což podtrhují i plastové lemy blatníků. Jak naznačují první fotky, zákazník si bude moci zvolit dvoubarevné lakování (černou střechu), čímž vlajková loď značky dostane nejen elegantnější šmrnc, ale i opticky sníží svou výšku. S celkovou délkou 4 805 milimetrů přitom jde o pořádný kus auta.
V interiéru převládají už o něco uhlazenější linie, i zde však můžeme hovořit o jakési francouzské avantgardě. Centrem palubní desky je 12" dotykový displej s úplně novým infotainmentem My Citroën Drive Plus, zatímco před řidičem se nacházejí přibližně o polovinu menší digitální budíky. Citroën upozorňuje na zásadně zvětšený head-up displej, který promítá informace přímo na čelní okno.
Zavazadlový prostor má objem 545 litrů, silnou stránkou kokpitu má být přitom zejména prostornost, vzdušnost a velmi pohodlná sedadla. Ta spolu s pověstně plavným podvozkem mají zaručit nevídaný komfort. C5 X totiž přichází s tzv. Citroën Advanced Comfort podvozkem, který kombinuje adaptivní pérování s hydraulickými dorazy. Po technické stránce je Citroën zatím skoupý na informace, víme jen to, že s naftovými motory se už nepočítá.
Benzinovou nabídku budou doplňovat plug-in hybridní deriváty; ten nejvýkonnější plug-in hybrid bude mít 165 kW / 225 koní. Jde o dobře známou verzi napříč portfoliem PSA, která kombinuje elektromotor a benzínovou 1,6. Na čistě elektrický pohon by tedy novinka měla zvládnout ujet 50 kilometrů, přičemž maximální rychlost v elektrickém režimu je až 135 km/h. Novinka se na evropský trh dostane v druhé polovině roku 2021.