Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Máme pro tebe nový zpravodajský portál!prohlédnout
Tech - Auta

Audi RS3 o 400 koních stanovilo nový rekord na Nürburgringu mezi kompaktními vozidly

Rekordní jízdu nemá překvapivě na krku sportback, ale sedan.

Martin Mičuda
10. 8. 2021 6:40 Čas čtení: 1:02
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Audi RS3 o 400 koních stanovilo nový rekord na Nürburgringu mezi kompaktními vozidly
Zdroj: Audi
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
Tech - Auta
2
Martin Mičuda
10. 8. 2021 6:40
Čas čtení: 1:02

Audi RS3 o 400 koních stanovilo nový rekord na Nürburgringu mezi kompaktními vozidly

Rekordní jízdu nemá překvapivě na krku sportback, ale sedan.

Martin Mičuda
10. srpen 2021, 6:40
Čas čtení: 1:02
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Audi RS3 o 400 koních stanovilo nový rekord na Nürburgringu mezi kompaktními vozidly
Zdroj: Audi

Automobilka z Ingolstadtu informuje o tom, že nová RS3 má na krku rekordní jízdu na slavném okruhu Nürburgring. Severní smyčku pětiválec zdolal v čase 7:40,748, čímž o téměř 5 sekund překonal dosavadního držitele rekordu v dané třídě Renault Megane RS Trophy-R. RS3 bylo přitom představeno teprve před pár týdny jako horká novinka a zároveň nejmenší model z rodiny RS.

 

Zajímavostí je, že o rekord se postaralo auto v karosářské variantě sedan a ne hatchback (sportback). Audi tak o RS3 nemluví jako o nejrychlejším hot-hatchi, ale obecně jako o nejrychlejším kompaktním vozidle na Nordschleife. 

 

Sporťák, za jehož volantem seděl Frank Stippler, byl v sériovém stavu, osazený však byl bezpečnostní klecí. Jak se předpokládalo, RS3 měla obuté Pirelli P-Zero Trofeo R, které jsou k dispozici i zákazníkům v rámci příplatkové výbavy. 

 

 

 

Připomeňme, že srdcem novinky je opěvovaný pětiválec 2.5 TFSI s výkonem 294 kW / 400 koní a točivým momentem 500 Nm. Poháněny jsou obě nápravy, na které servíruje výkon sedmistupňová dvouspojková převodovka. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne novinka za 3,8 sekundy, maximální možná rychlost je 290 km/h. 

Jde o první model značky se sériovým systémem Torque Splitter. Nahrazuje diferenciál a dosavadní multilamelovou spojku na zadní nápravě. Namísto nich má Audi RS3 na každé zadní hnací hřídeli elektronicky ovládanou spojku. Tyto dvě spojky spolu optimálně rozdělují točivý moment motoru nejen mezi přední a zadní nápravou, ale i individuálně mezi koly zadní nápravy. Systém tak dokáže posílat až 100 % výkonu určeného pro celou zadní nápravu na konkrétní kolo, které to v závislosti na situaci nejvíce potřebuje.

 

Upozornit na chybu. Pokud spatruješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: audi-mediacenter.comFoto: AudiNáhledový obrázek: Audi
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.