Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej předplatné Refresher+ již od 25 Kč 🤩
27. listopadu 2021 v 13:30
Čas čtení 1:20
Martin Mičuda

Audi potichu predstavilo svoj ďalší elektromobil. Až 7-miestne SUV Q5 e-tron však u nás nekúpiš

Audi potichu predstavilo svoj ďalší elektromobil. Až 7-miestne SUV Q5 e-tron však u nás nekúpiš
Zdroj: Audi
TECH
Uložit Uložené

Q5 e-tron vychádza z menšieho Audi Q4 e-tron, ponúka však jeden rad sedadiel navyše.

S elektromobilmi sa roztrhlo vrece, čomu sa vzhľadom na chystané emisné normy nedá veľmi čudovať. Vozidiel s menej či viac zastúpenou elektrifikáciou už bude len a len viac a dôkazom toho je portfólio azda každej automobilky pôsobiacej na európskom trhu.

Výnimkou nie je ani Audi, ktoré už v tomto čase ponúka hneď 5 elektrických modelov: Q4 e-tron, Q4 Sportback e-tron, „klasický“ e-tron aj e-tron Sportback či vrcholný e-tron GT. Nemecký výrobca však vskutku potichu predstavil ďalšieho zástupcu.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme Audi e-tron GT. Elektrická první liga, která boří předsudky o e-mobilech, je krok před konkurencí Vyzkoušeli jsme Audi e-tron GT. Elektrická první liga, která boří předsudky o e-mobilech, je krok před konkurencí 2. září 2021 v 9:30

Dôvodom je skutočnosť, že úplne nové Audi Q5 e-tron sa v najbližšom čase zjavne do našich končín nepozrie, pretože je určené pre čínsky trh. V čase, keď sa elektrická novinka sprvoti ukázala formou konceptu, predpokladalo sa, že pôjde o Q6 e-tron, veci sa však napokon majú inak.

Mohlo by sa zdať, že Q5 e-tron vychádza z klasického Q5, ktoré je u nás veľmi populárne. V skutočnosti s ním nemá nič spoločné a s dĺžkou takmer 4,9 metra je novinka aj značne väčšia.

Audi, Q5 e-tron
Zdroj: Audi

Po vizuálnej stránke možno vyhlásiť, že ide o prerastené Audi Q4 e-tron, pretože elektrické Q5 stavilo na takmer identický estetický návrh, akurát zadná časť je dlhšia. Elektromobil stojaci na platforme MEB je vlastne súrodencom Volkswagenu ID.6, ktorý rovnako vychádza z ID.4, ktoré je u nás známe. Ich spoločným znakom je nielen technika, ale aj 7-miestny interiér, v čom sa novinka zásadne líši od menšieho súrodenca.

Doporučeno
Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou 26. října 2021 v 9:30

Rovnako ako Q4 e-tron, aj Q5 e-tron ponúkne automobilka v troch výkonnostných stupňoch. Základom je verzia 35 e-tron s výhradne zadným elektromotorom s výkonom 132 kW/180 koní. Stred v ponuke zastúpi 40 e-tron so zvýšeným výkonom elektromotora na úroveň 150 kW/204 koní, zatiaľ čo vrcholom v ponuke bude 50 e-tron quattro.

Ten, ako už napovedá samotný názov, disponuje pohonom oboch náprav, teda dvojicou elektromotorov so systémovým výkonom až 225 kW/306 koní. Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 83,4 kWh.

To, či sa Q5 e-tron niekedy dostaví aj na náš trh, je otázne. Audi však už testuje niekoľko zahalených elektrických SUV určených pre európsky trh, nechajme sa teda prekvapiť, o čo konkrétne pôjde.

Audi, Q5 e-tron Audi, Q5 e-tron Audi, Q5 e-tron Audi, Q5 e-tron
Zobrazit galerii
(18)
Domů
Sdílet
Diskuse