5,2litrový agregát disponuje výkonem 515 kW/700 koní a 753 Nm.
Když v roce 2017 značka Aston Martin představila po dlouhých 12 letech zcela novou generaci modelu Vantage, veřejnost ji přijala vskutku vlažně. Důvodem byla zejména skutečnost, že o samotnou techniku se postaralo převážně AMG, což ve výsledku znamenalo, že Vantage byl de facto Mercedes-AMG GT (S) v jiném obalu, čímž nejmenší britský model značky ztratil jistou výjimečnost. S odstupem času se však na světlo světa prodrala nová provedení, která přece jen dodávají nemalou exkluzivnost.
Důkazem toho je i právě odhalená limitovaná edice Vantage V12, která už i samotným označením napovídá, co je její podstatou. Aston Martin totiž předchozí osmiválec od AMG ve standardním provedení nahrazuje v nové variantě vlastním dvanáctiválcem. 5,2litrový agregát disponuje výkonem 515 kW/700 koní a 753 Nm. To je o celých 190 koní víc, než nabízí osmiválcový Vantage. Novinka tak zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy a maximální rychlost je až 322 km/h.
O řazení a přenos na výhradně zadní kola se postará 8stupňová automatická převodovka ZF. Na rozdíl od předchozí generace tak zákazník již nebude mít možnost zvolit manuální převodovku. S příchodem verze V12 přichází také nový bodykit a jeho jednotlivé části. Kromě nového a agresivnějšího tvarování ale výrobce vsadil na uhlíková vlákna — přední i zadní nárazník, širší blatníky, vystupující prahy, střecha či část kapoty jsou z kompozitního materiálu.
Nové jsou i odlehčené 21" disky, které obouvají pneumatiky Michelin Pilot 4S o rozměrech 275/35 R21, respektive 315/30 R21. K celkovému odlehčení přispívá nejen použití karbonu, ale i nová nerezová výfuková soustava s centrálními koncovkami a karbonovo–keramické brzdy — vpředu kotouče o průměru 410 a vzadu 360 milimetrů. Aston Martin následně uvádí, že celá karoserie i podvozkové komponenty byly dodatečně vyztuženy. Standardem jsou adaptivní tlumiče s tužšími pružinami, jinak nastavené jsou i samotné stabilizátory.
V neposlední řadě do očí bije do stran zasahující zadní difuzor, široký zadní spoiler, který při maximální rychlosti generuje přítlak až 240 kilogramů. V kokpitu si místo našel nový volant, početněji zastoupená Alcantara nebo nová kožená sedadla Sport Plus. Věcí volitelné výbavy jsou ovšem také karbonové skořepiny, které také shodí z celkové váhy přes 7 kilogramů.
Ceny automobilka nezveřejnila. Důvodem je snad skutečnost, že nový Vantage V12 je již v tomto momentě kompletně vyprodán. Aston Martin totiž plánuje vyrobit jen 333 exemplářů, které jsou už rozebrané. Jak totiž kompetentní dodávají, jde o labutí píseň, protože limitovaná edice zastupuje vůbec poslední model Vantage s dvanáctiválcem pod kapotou. I britský výrobce se tedy pomalu, ale jistě zbavuje dvanáctiválcových motorů. K prvním zákazníkům se novinka dostane již v následujících měsících.