Automobilka BMW začíná psát svoji novou kapitolu v segmentu luxusních limuzín.
Jedna z největších letošních automobilových novinek a zároveň vůbec nejočekávanější model od BMW pro letošní rok je realitou. Zcela nová, v pořadí 7. generace řady 7. Jak již bylo avizováno, vlajková loď z Mnichova přichází nejen jako klasická řada 7, ale také v čistě elektrické verzi i7.
Na rozdíl od konkurenční třídy S a elektromobilu EQS značky Mercedes-Benz, v tomto případě se jedná pouze o jedno vozidlo, akorát s jiným typem pohonu.
Naplnily se i předpoklady o tom, že BMW po vzoru nedávno představeného X7 vsadí na netradičně dělené přední světlomety. Full-LED světlomety s adaptivní technologií Selective Beam tak přicházejí v rozdělené podobě do dvou pater – úzký pás těsně pod kapotou a hlavní světlomety nízko v nárazníku. Má jít o signifikantní rys nejvyšší řady značky. Věcí příplatkové výbavy je ostatně prvek Iconic Glow, tedy světla s křišťály z dílny Swarovski.
Přední část s obrovskými ledvinkami vystupuje mimořádně vysoko, dle volby optického paketu (elegantní nebo sportovní M) nabízí dva typy nárazníků. Elektrický derivát i7 je odlišený pouze namodralými detaily, které pokrývají celou karoserii. Kliky dveří jsou zapuštěné do karoserie, BMW však vyzdvihuje také těsnění kolem oken bočních dveří, které má příznivě ovlivňovat aerodynamiku.
Zadní část auta je designově velmi čistá, dominují její úzké, horizontálně orientované světlomety. Spalovací verze jsou nadále vybavené koncovkami výfuku, elektrické i7 pochopitelně v nárazníku žádné koncovky nemá. Jistým překvapením je, že 7. generace limuzíny bude již celosvětově k dispozici jen v prodloužené verzi, předchozí krátká varianta z nabídky tedy pravděpodobně zcela zmizí. Samozřejmě nová sedmička narostla ve všech směrech (5 391 × 1 950 × 1 544 mm), k prodloužení došlo i v případě rozvoru náprav.
Palubní deska nové řady 7 opticky navazuje na model iX, čehož důkazem je zejména obrovský klenutý panel, který sdružuje 12,3” digitální budíky a středový displej s úhlopříčkou až 14,9”. O multimediální prostředí se stará zcela nová, v pořadí 8. generace infotainmentu iDrive. Z kokpitu se vytrácí většina fyzicky ovládaných prvků, které nahrazují dotykové plochy či hlasové ovládání. Součástí standardní výbavy je také velký head-up displej, který za příplatek nabízí prvky rozšířené reality.
Minimalistickému designu palubní desky kraluje masivní plocha dekoru a horizontální skleněná lišta opatřená náladovým osvětlením. Již z fotografií je přitom zřejmé, že kokpit navozuje mimořádně luxusní atmosféru a použité materiály splňují nejvyšší kvalitu. Zcela nový je také volant, který bude opět k dispozici ve dvou vyhotoveních.
Třešničkou na dortu interiérové digitalizace je nakonec tzv. BMW Theatre Screen, tedy obrovská, až 31,3" širokoúhlá obrazovka, která je zabudovaná ve stropě zadní části. BMW tak zadní posádce nabídne doslova kino s 5K rozlišením, o ozvučení se přitom postará audiosoustava Bowers & Wilkins s prostorovým zvukem. Do oka padnou i dodatečné 5,5" obrazovky integrované v zadních dveřích, které slouží k nastavení teploty či komfortních prvků výbavy.
Velice zajímavé informace s sebou přináší pohled pod kapotu. Nová řada 7 přichází se skutečně velkolepou nabídkou pohonných jednotek. Na evropském trhu však bude nová generace v čistě elektrické verzi jako model i7 xDrive60 s dojezdem do 625 km. Spalovací agregáty se v Evropě objeví až příští rok, i to je sporné, zda všechny, se kterými automobilka počítá ve zbytku světa.
- i7 xDrive60 – 2 el., 400 kW/544 k a 745 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,7 s
- i7 M70 xDrive – 2 el., 440 kW/600 k a 1 000 Nm, z 0 – 100 km/h pod 4 s
- 735i xDrive – 3.0 R6, 200 kW/272 k a 425 Nm, z 0 – 100 km/h za 6,7 s
- 740d xDrive – 3.0 R6, 220 kW/300 k a 670 Nm, z 0 – 100 km/h za 6,3 s
- 740i xDrive – 3.0 R6, 280 kW/380 k a 520 Nm, z 0 – 100 km/h za 5,4 s
- 750e xDrive – 3.0 R6 + el,, 360 kW/490 k a 700 Nm, z 0 – 100 km/h za 5,4 s
- 760i xDrive – 4.4 V8, 400 kW/544 k a 750 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,2 s
- M760e xDrive – 3.0 R6 + el., 420 kW/571 k a 800 Nm, z 0 – 100 km/h za 4,3 s
Standardem je tak pohon všech čtyř kol xDrive, 8stupňová automatická převodovka, mild-hybridní technologie (u šestiválcových verzí) i vzduchový podvozek na obou nápravách. Věcí příplatkové výbavy jsou adaptivní stabilizátory pracující na bázi 48 V elektromotorů, které prediktivně nastavují světelnou výšku a eliminují naklánění v zatáčkách.