K prvním zákazníkům se elektrický pick-up dostane až v roce 2024.
Pokud si myslíš, že elektrická vozidla jsou atraktivní v automobilovém průmyslu jen v Evropě, mýlíš se. Jasným příkladem není jen Čína, kde je elektromobilita na úplně jiné úrovni než u nás, ale také USA. Zpoza velké louže totiž kromě značek jako Tesla, Lucid či Rivian přecházejí razantně na elektrifikaci i tradiční značky a modely jako GMC Hummer EV, Ford Mustang Mach-E a F-150 Lightning, Chevrolet Silverado EV a Blazer EV jsou toho důkazem. Nově se k nim přidává další elektrický pick-up GMC Sierra EV.
Sierra je pick-up, který patří mezi nejoblíbenější zástupce tohoto segmentu, proto bylo jen otázkou času, kdy po vzoru elektrických modelů F-150 Lightning a Silverado EV i GMC představí elektrickou alternativu. Ta se sice na pohled až tak radikálně neliší od verze s konvenčním pohonem, ale na rozdíl od elektrické F-150 Sierra EV není jen elektrická verze vyvinutá z klasického modelu. Naznačuje to zejména značně aerodynamičtější exteriér – karoserie je oblejší a zadní korba je součástí karoserie, není tedy oddělena od kabiny.
Zajímavým řešením disponuje právě unikátní zadní korba. I díky tomu, že je součástí karoserie, lze v rámci prvku výbavy MultiPro Midgate sklopit zadní stěnu kabiny a prodloužit tak na délku plochu korby až na úroveň přes 270 centimetrů. Velký zavazadlový prostor (nazvaný eTrunk) se navíc nachází také pod přední kapotou.
Celek stojí na 24" kolech, zaslepená maska dostala podsvícené logo GMC, zatímco na obou koncích jsou rozměrné full-LED světlomety. Interiérem chce automobilka oslovit ty nejnáročnější zákazníky, čemuž odpovídají kvalitní materiály a moderní technologie. Ve vrcholném provedení se tak na minimalisticky navržené palubní desce nacházejí velké 11" digitální budíky a až 16,8" na výšku orientovaný displej infotainmentu.
V nejvyšší výbavě Denali Edition 1 se nacházejí i takové prvky, jako je rozměrný head-up displej, náladové osvětlení, panoramatická střecha, podpora vysoce automatizované jízdy v rámci funkce Super Cruise nebo špičková audio-soustava Bose.
Sierra EV stojí na čistě elektrické platformě Ultium, kterou již GMC použilo v případě modelu Hummer EV. Automobilka v tomto momentě ještě neuvádí velikost baterie, informuje však o dojezdu, který by měl být na úrovni až 400 mil, tedy přes 640 kilometrů. Palubní systém má přitom díky 800V síti podporovat až 350kW nabíjení – jen 10minutové nabíjení má za ideálních podmínek znamenat dojezd 161 km. O pohon se v nejsilnější verzi stará dvojice elektromotorů o výkonu až 562 kW/764 koní a 1 063 Nm.
Akceleraci na stovku zvládne Sierra EV za přibližně 4,5 sekundy, korba má nosnost 590 kilogramů, zatímco elektrický pick-up je schopný táhnout přívěs o hmotnosti 4,3 tuny. Stejně jako Hummer EV, i elektrická Sierra umí natáčet zadní kola, čímž je docíleno lepšího manévrování nejen v terénu. Svůj zájem o novinku lze již projevit formou registrace, úvodní verze Sierra EV Denali Edition 1 má cenovku od 107 tisíc dolarů, k prvním zákazníkům se však dostane až v roce 2024. Základní provedení má startovat na částce kolem 50 tisíc dolarů.