Na nabídku České televize uspořádat jednu společnou prezidentskou debatu se komerční televize příliš netváří.
Společná závěrečná televizní debata kandidátů před nadcházejícími prezidentskými volbami nebude. Nabídku České televize na uspořádání jedné velké debaty odmítla Nova, vlastních debat se nechce vzdát ani Prima.
Nova si rýpla do Matyldy
Česká televize v pondělí nabídla Nově a Primě uspořádání společné Národní prezidentské debaty před prvním i druhým kolem voleb. „Chceme tak divákům zajistit co nejrovnější přístup k informacím o kandidátkách a kandidátech, kteří se budou ve volbách ucházet o Hrad,“zdůvodnila svou nabídku.
TV Nova se ale rozhodla návrh generálního ředitele ČT Petra Dvořáka s díky odmítnout. „Je zřejmé, že z logiky fungování TV Nova a České televize se odlišují naše dramaturgické přístupy k předvolebním diskusím,“vysvětlila na Twitteru. Jako příklad odlišného fungování uvedla předvolební diskusi kandidátů na předsedu vlády, která se konala v předvečer parlamentních voleb 2021.
„Zatímco Česká televize pozvala zástupce sedmi politických stran a diskusi ‚oživila‘ zapojením ‚umělé inteligence‘, na TV Nova diskutovali v tradičním formátu s moderátorem pouze tři nejvážnější kandidáti na předsedu vlády,“ rýpla si Nova ironicky do ČT. Ta se do zmiňované debaty rozhodla zapojit virtuální moderátorku Matyldu. Vyvolalo to ale rozporuplné reakce.
Nova zatím avizovala, že 12. ledna 2023 proběhne diskuse tří nejvážnějších kandidátů podle výsledků předvolebních průzkumů. „Pořad bude moderovat jeden moderátor. Dramaturgii tohoto typu máme v plánu zachovat. Náš program s takovouto předvolební diskusí stále počítá,“ dodala Nova.
I televize Prima předeslala, že se návrhem zabývá, vlastních debat se vzdát ale nehodlá. „Chceme pokračovat v úspěšných formátech předvolebních pořadů a debat, které přinesly našim divákům moderní, atraktivně zpracovaný a vyvážený pohled na názory aktérů předcházejících volebních klání,“citoval server Mediář mluvčí Primy Gabrielu Semovou.
Prima podle mluvčí chápe nabídku České televize na spolupráci jako snahu zatraktivnit prezidentskou debatu pro širokou diváckou obec a vnímá ji i jako ocenění své snahy o maximální možnou názorovou pestrost předvolebních debat.