Přestože Spider váží o 84 kilogramů více, na dynamických parametrech se to moc neprojevilo.
Nejmenší model od Ferrari je na trhu od roku 2019, ale až nyní byla představena jeho otevřená verze. Novodobá podoba někdejšího slavného modelu Dino tak přinese pro fanoušky a fanynky nebe nad hlavou. V rámci tradičního označení přitom nese název Roma Spider. Čím ale italská automobilka překvapila, je to, že po dlouhých letech jsme svědky otevřeného Ferrari s dodatkem Spider, které nedisponuje pevnou, nýbrž plátěnou střechou.
Výhodou pětivrstvé skládací střechy je tedy nižší hmotnost, jednodušší systém skládání a zároveň ve složeném stavu nezabere tolik zavazadlového prostoru. Roma Spider disponuje kufrem o objemu 255 litrů. Střechu lze vyložit/složit do rychlosti 60 km/h, celý proces přitom trvá 13,5 vteřiny. Z toho důvodu upravili záď včetně víka zavazadlového prostoru, jinak ale rozdíl v samotném designu modelu není.
Romu Spider pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3855 cm³. Výkon je identický jako u klasického provedení, tedy 456 kW/620 koní a 760 Nm. Platí také to, že novinka má pohon výhradně zadních kol, na která posílá sílu 8stupňová dvouspojková automatická převodovka z modelu SF90 Stradale.
Přestože Spider váží o 84 kilogramů více (1 586 kg), na dynamických parametrech se to moc neprojevilo. Akceleraci z místa na 100 km/h zvládne jak kupé, tak kabriolet za 3,4 sekundy, na dvoustovce je však Spider o 0,4 sekundy pomalejší (9,7 s). Maximální rychlost je přes 320 km/h.