Značka, u které můžete být nadšeni jak jejím unikátním smyslem pro detail, tak jejím ekologickým a etickým povědomím.
Seznamte se se značkou Naja, radikálně odlišným výrobcem spodního prádla, který se rozhodl posunout módní průmysl trochu jinam. Technologie výroby oblečení se ve velkých obchodních řetězcích příliš nezměnily od roku 1970 a s tím se rozhodla zakladatelka značky Naja, Catalina Girald, něco dělat. Catalina se narodila v Kolumbii, kde čtyři roky působila jako právnička. Toto povolání ji ale brzy omrzelo, a tak v roce 2007 založila Moxsie, módní síť pro nezávislé designéry, kterou o dva roky později prodala. Měla totiž jasnou vizi etické a ekologické značky, která bude inspirovat ženy a posílí jejich postavení. Tento sen se jí splnil do posledního detailu a my si ho nyní představíme. Je jím EKO značka spodního prádla nesoucí název Naja. Ta zaměstnává matky samoživitelky, které veškerý sortiment ručně vyrábí. Cílem značky je tvořit vysokou kvalitu za přijatelnou cenu a zároveň být šetrné k životnímu prostředí.
Naja také jako první v oblasti spodního prádla přišla s kampaní NUDE FOR ALL, která obsahuje tělové prádlo pro všechny druhy pleti
Firma Naja je zapojena do programu UNDERWEAR FOR HOPE, díky čemuž určité procento výtěžku z každého prodaného kusu putuje nadaci Golondrinas v Kolumbii. Ta zprostředkovává kurzy šití pro chudé ženy a poskytuje pracovní příležitosti svobodným matkám žijícím v chudinských čtvrtích v Kolumbii, odkud Catalina pochází. Ke každému nákupu dostanete také ručně vyrobený sáček na prádlo, které ženy v kolumbijských slumech vyrábějí.
Polovina výtěžků jde přímo k ženám z chudinských čtvrtí, které šijí sáčky a druhá na vzdělávání žen v rozvojovém světě. Naja se rozhodla pomoci matkám samoživitelkám především proto, že nemají na výběr. Musí tvrdě pracovat, aby uživily rodinu a na péči a výchovu dětí už pak nezbývá čas a je zanedbána. Ve firmě jsou zaměstnancům poskytnuty flexibilní pracovní podmínky, které usnadňují ženám sladit práci a péči o děti. Každé dítě pracovnice od firmy Naja navíc také dostává knihy, školní pomůcky, uniformy a úhradu veškerého stravování ve škole.
Takhle vypadá spodní prádlo Naja zevniř. Každý výrobek obsahuje unikátní inspirativní nebo vtipný citát
Naja se ale nesnaží udělat svět lepším místem jen co se etické stránky týče, ale i z hlediska ekologie. Péče o životní prostředí a zachování našeho ekosystému je v módním průmyslu v poslední době opravdu ožehavým tématem. Každoročně se totiž používají miliony litrů vody na výrobu a barvení tkanin. Na výrobu jednoho kilogramu bavlny je potřeba dokonce až 20 tisíc litrů vody. S tím se zakladatelka Naji také odmítá spokojit. V důsledku hrozby environmentální krize snižují používáním šetrných výrobních prostředků svoji ekologickou stopu. Pro potisk oblečení používají digitální a sublimační tiskové technologie, protože jsou nejšetrnější k životnímu prostředí z procesů pro tvorbu potištěných tkanin a zároveň zaručující chemickou a ekologickou nezávadnost. Více než polovina produkce značky Naja je vyrobena z recyklovaných plastových lahví. A další velká část z ručně sbírané peruánské bavlny Pima.
Že i spodní prádlo vyráběné z recyklovaných PET lahví může vypadat naprosto bezchybně, o tom se můžete přesvědčit z následujících fotografií
Podprsenky: 120 €, 97 € ,110 €
Pro více informací ze světa módy sleduj Restyler.