Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 24. 8. 2019 svátek má Bartoloměj

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
8
Martin Mičuda
23. říjen 2016, 16:53

Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!

Petr Novák a Marek Hoffmann postavili český supersport, který odkazuje na minulost.

Martin Mičuda
23. říjen 2016, 16:53
Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
8
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

To, že Škoda již dlouhá léta nevyrábí žádné sportovní kupé je zřejmé, a pravděpodobně se na tom v dohledné době ani nic nezmění. Pravý důvod víceméně neznáme, nakolik to, že jde o "lidovou" značku, v jejímž portfoliu nemá takový model perspektivu, je diskutabilní, zvláště pokud se podíváme do historie automobilky. Model 110 R ze 70. let je toho jasným důkazem, protože to je rozhodně najikoničtější kupé od Škody vůbec, a ostatně, bylo to v dobách, kdy byla mladoboleslavská automobilka lidovou jako nikdy předtím, ale hlavně pak. Nemluvě o následném provedení 130 RS, které svým závodním charakterem a zjevem představovalo na tu dobu něco mimořádně vzácného a v konečném důsledku to platí dodnes, protože sehnat zachovalý kousek je za nekřesťanské peníze doslova nemožné. Třešničkou na dortu byl následně speciál RS 200, který měl s dvoulitrem zruinovat konkurenci. Tak či onak, karosářská verze kupé nemá tedy v modelové škále Škody momentálně na růžích ustláno, a právě to byl podnět dvou Čechů, kteří se rozhodli o jakési oživení zmíněné legendy. Jak jste již jistě dávno postřehli, dvojice Petr Novák (Novague) a Marek Hoffmann postavili český supersport, který nese název HN R200 a naznačuje, nebo lépe řečeno zhmotňuje novodobou podobu někdejšího kupé 110 R, respektive jeho výše zmíněných sportovních alternativ (zejména posledního).

 

Ta je známá sice již déle, což jistě některým z vás neuniklo, od prvního představení se toho ale relativně hodně změnilo. Jeho prvotní název zněl Škoda R200 Non-Fiction, přičemž šlo o koncepční vůz, který se svého času pohyboval jen po vybraných výstavách. V současnosti se ale ledy pohnuly, a i když se navenek prakticky nic nezměnilo, finální podoba pod názvem HN R200 se po skončení léta může pyšnit homologací pro silnice, což jinými slovy znamená, že jeho autoři mohou oslavovat, jelikož jejich počin je hotov a může jít na veřejné komunikace. Dokonce, mezitím auto dostalo už i své značky. Ba co víc, protože už u nás schválili nedávno poznávací značky na přání, a momentálně se jedná o velmi velký hit, čehož důkazem je i projekt Exkluzivní vozy ze slovenský a českých silnic, ani český sporťák nemůže být výjimkou, a oba jeho konce tak počítají s custom značkami v duchu názvu vozu.

 

Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!

 

A o co vlastně jde? Není žádným tajemstvím, že jako základ R200 posloužila minulá generace Audi R8, což je v konečném důsledku patrné po bližším zkoumání, zejména při pohledu na boční siluetu střechy. Svědky jsme tak důkladně "překopaného" supersportu, který počítá s hliníkovou karoserií a uprostřed umístěným motorem. Příbuznost se svým základem ale relativně úspěšně maskuje, o čemž svědčí nejen jeho koncové partie. Jak můžete vidět na fotografiích, které nám poslal náš dlouhodobý fanoušek, český spotter Jirka Sedláček, předek dostal zcela nové tvary. Ty naznačují jakousi retro podobiznu, zároveň však značně polarizují veřejnost. Výsledné křivky určitě nepadnou do oka každému, za což mohou zejména rozměrné přední kulaté světlomety, které pocházejí od Bentley. I díky tomu je kapota o něco vyšší než v případě původní R8. Směrem vzad můžeme evidovat nové řešení detailu za bočními dveřmi, kde se nenachází pověstný karbonový panel. Ostře seříznutá záď dostala výraznou odtrhovou hranu a světla pro změnu z Lamborghini, konkrétně faceliftovaného modelu Gallardo. Kromě loga jeho stvořitelů vzadu najdeme dvojici podlouhlých výfuků a difuzor, který plynule přechází do černého panelu. Ten nejenže dodává zvláštní vzhled a kontrastuje s oranžovým lakem, slouží i na větrání motorového prostoru.

 

Ať se vám už zevnějšek líbí, nebo ne, jeho autory je potřeba jen a jen pochválit, zvláště pokud pocházejí z našich končin a postarali se o takový výsledek. Ten navíc ocení skutečný autičkáři, protože pod jeho kapotou najdeme 4,2litrový atmosférický osmiválec spřažený se 6stupňovou manuální převodovkou. To je v dnešní době téměř vyhynulý druh vozidla. V8 je naladěna na výkon 316 kW / 430 koní, přičemž poháněné jsou obě nápravy. Sportovní vůz by měl být schopen akcelerovat z nuly na sto kilometrů za 4,5 sekundy, přičemž maximální rychlost je přes 280 km/h. Později se objevily informace o tom, že maximální rychlost je omezena "jen" na 250 km/h. Jak je tomu opravdu oficiálně, není zcela jasné, kolem přesných rychlostních parametrů se toho totiž napsalo více. Autoři modelu HN R200 však předčasně vypustili do oběhu několik dokumentačních videí, včetně toho ze Slovakia Ringu, kde tento sporťák pořádně zazářil. Jak se ukazuje, problém mu nedělá ani driftování, a to i navzdory pohonu všech kol, otázkou tak zůstává, v jakém poměru které kolo kolik síly reálně dostává.

 


 

 

 

Projekt HN R200 z dílny firmy Hoffmann & Novague sahá až do roku 2008, kdy se oficiálně datuje jeho úplný začátek. Na novodobém erku se tak pracovalo již několik let, lépe řečeno, samotný vývoj trval přibližně dva a půl roku, přičemž proces získání homologace se postaral o další rok. Pro úplnost, R měří na délku 4400, na šířku 2000 a na výšku 1300 milimetrů. Jak se dozvídáme nejnověji, soudě podle jejich vlastní facebookové stránky, už v polovině příštího roku bychom se měli dočkat něčeho nového, protože R200 není poslední slovo ze strany HN. O co přesně půjde, se nyní neví, vraťme se tak zpět do přítomnosti, a tedy k oranžovému kupé.

 

Pokud jde o jeho produkci, stále se mluví o výrobě až 30 exemplářů, což by bylo již na hranici sériové výroby, zda se tak nakonec stane, je nyní sporné. Každý z těchto exemplářů bude mít 2letou záruku a o servisování se pochopitelně postarají dealerství Audi s možností servisu modelu R8. Cenová politika hovoří o částce 7 milionů korun za kus. To rozhodně není málo, protože za takový peníz v současnosti koupíte druhou generaci R8 či Lamborghini Huracán, v obou případech se 610 koňmi. Ovlivňovat by však mohly minimálně dva aspekty, a to fakt, že v tomto případě je ve věci manuální převodovka a zároveň skutečnost, že se jedná o domácí počin, který odkazuje na jeden z nejslavnějších vozů značky Škoda. Zda tyto argumenty osloví i potenciální zákazníky, je sporné, v každém případě, držíme palce.

 

Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!

Novodobá podoba slavného kupé od Škody už může i na běžné silnice. Má 430koňový osmiválec a 6stupňový manuál!

Zdroj: facebook.com, facebook.comFoto: Jirka Sedlacek Photography Tagy: skoda, exkluzivitaciest, 110 R, Hoffmann&Novague, HN R200, 1HN ERKO1, 130 RS, RS 200
Ohodnoť článek
135
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.