Velká značka, velká odpovědnost.
Ať už jihokorejský gigant ohrozil zdraví uživatelů jeho produktů nebo prodělal miliardy eur, v jedné věci ho musíme pochválit, a to za ukázkový přístup. Udělat ve výrobním procesu chybu a kvůli ní zrealizovat výměnu několika milionů prodaných kusů za zcela nové, která i tak nakonec nevyšla, je obrovskou ranou i pro takovou korporaci, jakou je Samsung. Vedení si však zachovalo chladnou hlavu a problém vyřešili přesně tak, jak by se měl řešit. Tři renomovaná americká média v těchto dnech zveřejnila slova výrobce, kde se všem omlouvá za hořící a vybuchující Galaxy Note7. Na konci je navíc podepsán CEO americké divize Gregory Lee.
„V Samsungu inovujeme, abychom přinesli průlomové technologie, které obohatí životy lidí. Důležitou částí naší mise je nabízet tu nejlepší bezpečnost a kvalitu. Nedávno jsme ale náš slib nesplnili. Za to se velmi omlouváme. Kvůli obavám týkajícím se bezpečnosti a kvality bereme naši odpovědnost velmi vážně.“
Jak tvrdí dostupné informace, za problémy stála špatně vyrobená baterie, kterou během nabíjení smartphonu zničehonic pohltily plameny. Nedělal to úplně každý kus, ale Samsung netušil, jak by dokázal oddělit dobré od těch špatných. Musel proto ohlásit výměnný program, v jehož rámci požádal každého majitele Note7, aby krátce po spuštění prodeje požádal o výměnu za již prý bezpečný model. Problémy ale nezmizely ani po výměně. Množství případů neustále rostlo a gigantu nezbývalo než ohlásit smutný konec nešťastného příběhu. Další výměnný program by ho stál nemalé peníze, a protože jeden byl, ale nevyšel, existovala velká pravděpodobnost, že nevyjde ani další.
Také existuje poměrně velká pravděpodobnost, že kvůli neúspěchu Galaxy Note7 vložili do posledních fází vývoje Galaxy S8 mnohem více úsilí, možná i větší investici, což by zároveň přineslo ještě pokročilejší technologie. Další generace vlajkové lodi prostě musí uspět, čímž si Samsung alespoň trošku vykompenzuje ztracené zisky a především napraví mírně pokřivenou reputaci.