Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 13. 12. 2019 svátek má Lucie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Hardware a audio
0
Matúš Moravčík
15. listopad 2016, 12:46

Kdysi Google, nyní už i Apple. Kalifornský výrobce testuje futuristické brýle, které rozšíří naši realitu

Začíná příprava na obrovskou konkurenční válku.

Matúš Moravčík
15. listopad 2016, 12:46
Kdysi Google, nyní už i Apple. Kalifornský výrobce testuje futuristické brýle, které rozšíří naši realitu
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Spotřebitelské technologie se poslední roky začaly od běžných displejů ubírat směrem k virtuální a také rozšířené realitě. Na zařízeních, které nám něco takového umožňují, již déle pracuje několik gigantů, a to včetně Microsoftu nebo Googlu. Apple byl až do dnešních dnů jednou velkou záhadou - nikdo nedokázal říci, zda jablíčko na něčem takovém také pracuje, ale pořádně potichu, nebo se zatím nechce do zmíněného tržního segmentu zapojovat. Proč do dnešních dnů? Web Forbes totiž přišel s pořádně velkým únikem, podle kterého je vývoj prý v plném proudu. Momentálně se dokonce mají nacházet v prototypové fázi, kdy pomaličku začínají testovat první kousky.
 
Futuristické brýle s logem nakousnutého jablíčka by měly být bezdrátově propojitelné s iPhonem, takže s největší pravděpodobností poslouží jako prostředek na digitální rozšíření displeje populárního iOS smartphonu. Co to znamená? Uživatel ho nebude muset stále vytahovat z kapsy, protože vše, co potřebuje, najde zobrazené v rámci rozšířené reality přímo před jeho tváří. Samozřejmě, pokud bude mít zmíněné zařízení, které je maskované jako klasické brýle, nasazené na hlavě.

 

Kdysi Google, nyní už i Apple. Kalifornský výrobce testuje futuristické brýle, které rozšíří naši realitu

 

Za únikem stojí údajně dobře obeznámený, ale blíže nespecifikovaný zdroj s úzkými vztahy se společností Apple, čili asi někdo z dodavatelského řetězce z Asie, kde Apple vyrábí všechny své elektronické produkty. Jak píše Forbes, jde o přísně tajný projekt, což je zároveň důvod, proč jsme o něm dosud téměř vůbec neslyšeli. I díky historii víme, že velká tajemství kalifornského výrobce zůstávají (až na pár výjimek) tajemstvími, dokud z nich není téměř hotový produkt. Na rozdíl od konkurence si je tedy umí mnohem lépe uhlídat. Novinka by měla spatřit světlo světa někdy v roce 2018.
 
Google i Microsoft vyvíjejí vlastní řešení s téměř identickou funkcionalitou, avšak s rozdílným konstrukčním zpracováním. Očekávaný krok Apple je proto více než pochopitelný. Pulty obchodů zanedlouho zaplaví zařízení ve stylu Google Glass nebo headsetu HoloLens, což znamená, že pokud některý výrobce plánuje rozšířit portfolio, nyní má ideální příležitost, kdy může získat nemalou část tržního podílu.

 

Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.