Začíná příprava na obrovskou konkurenční válku.
Spotřebitelské technologie se poslední roky začaly od běžných displejů ubírat směrem k virtuální a také rozšířené realitě. Na zařízeních, které nám něco takového umožňují, již déle pracuje několik gigantů, a to včetně Microsoftu nebo Googlu. Apple byl až do dnešních dnů jednou velkou záhadou - nikdo nedokázal říci, zda jablíčko na něčem takovém také pracuje, ale pořádně potichu, nebo se zatím nechce do zmíněného tržního segmentu zapojovat. Proč do dnešních dnů? Web Forbes totiž přišel s pořádně velkým únikem, podle kterého je vývoj prý v plném proudu. Momentálně se dokonce mají nacházet v prototypové fázi, kdy pomaličku začínají testovat první kousky.
Futuristické brýle s logem nakousnutého jablíčka by měly být bezdrátově propojitelné s iPhonem, takže s největší pravděpodobností poslouží jako prostředek na digitální rozšíření displeje populárního iOS smartphonu. Co to znamená? Uživatel ho nebude muset stále vytahovat z kapsy, protože vše, co potřebuje, najde zobrazené v rámci rozšířené reality přímo před jeho tváří. Samozřejmě, pokud bude mít zmíněné zařízení, které je maskované jako klasické brýle, nasazené na hlavě.
Za únikem stojí údajně dobře obeznámený, ale blíže nespecifikovaný zdroj s úzkými vztahy se společností Apple, čili asi někdo z dodavatelského řetězce z Asie, kde Apple vyrábí všechny své elektronické produkty. Jak píše Forbes, jde o přísně tajný projekt, což je zároveň důvod, proč jsme o něm dosud téměř vůbec neslyšeli. I díky historii víme, že velká tajemství kalifornského výrobce zůstávají (až na pár výjimek) tajemstvími, dokud z nich není téměř hotový produkt. Na rozdíl od konkurence si je tedy umí mnohem lépe uhlídat. Novinka by měla spatřit světlo světa někdy v roce 2018.
Google i Microsoft vyvíjejí vlastní řešení s téměř identickou funkcionalitou, avšak s rozdílným konstrukčním zpracováním. Očekávaný krok Apple je proto více než pochopitelný. Pulty obchodů zanedlouho zaplaví zařízení ve stylu Google Glass nebo headsetu HoloLens, což znamená, že pokud některý výrobce plánuje rozšířit portfolio, nyní má ideální příležitost, kdy může získat nemalou část tržního podílu.