Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
18. května 2017 17:39
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejvýkonnější a nejrychlejší BMW M5 v historii odhaluje svou vskutku revoluční techniku

TECH
Uložit Uložené

Supersedan z Mnichova poznáme již za několik měsíců.

Příznivci tradiční podstaty BMW si letos přijdou na své. Mnichovská automobilka totiž ve velkém finišuje na nové generaci modelu M5. Jeho příchod je ohlášen v nejbližších měsících, proto není divu, že už nám i kompetentní začínají servírovat první oficiální informace a především fotografie. Na nich je sice ještě novinka důkladně zakamuflovaná, v tomto případě jsou ale podstatné technické parametry. Ostatně, nejnovější bavorák nám už je po designové stránce dobře jasný, takže jeho vrcholnou variantu si už jistě dokážete opticky představit. Je zřejmé, že bude mít masivnější bodykit, výraznější otvory na náraznících a obecně značně agresivnější křivky, které vyvrcholí na zádi s tradiční čtveřicí výfuků. Jinak tomu nebude ani v interiéru, kde očekáváme nový sportovní volant, zejména karbonové doplňky a dekory či sportovnější sedačky a cejchování budíků. Podstatnější je tedy pohled pod samotné plechy, zvláště pokud víme, že tam najdeme vskutku revoluční techniku. Ano, už nějaký ten pátek je potvrzeno, že ikonický model přijde o svůj pověstný pohon zadních kol. Pokud si ale myslíte, že s M5 se nebude dát driftovat, mýlíte se.

Novinka sice přijde poprvé s pohonem xDrive, svědky však budeme ve skutečnosti zcela nového pohonu M xDrive. Standardně (v režimu 4WD) bude tedy nejsilnější pětka poháněna přední i zadní nápravou, po zvolení režimu 4WD Sport dojde ještě k větší dominanci zadního pohonu, zatímco po aktivaci režimu 2WD se veškerá síla bude soustředit jen na zadní kola. Řidič tak bude mít na výběr kromě běžných jízdních módů i další trojici nových nastavení pohonu. I BMW tak přistoupilo na technologii, kterou nedávno jako první představil Mercedes v konkurenčním modelu E 63. Tomuto aktu se v zásadě nelze divit. „Supersedany“, tedy vozy vyšší střední třídy ve sportovních verzích se v dnešní době pyšní výkony na úrovni +/- 600 koní, a to už opravdu není sranda udržet na cestě, zejména pokud víme, že nejde o žádné plnohodnotné sporťáky, které si (většinou) kupují zruční řidiči. Navíc automobilky doslova dychtí po stále lepších rychlostních parametrech, no a zadní pohon je ve vozidlech tohoto druhu už jednoduše limitem. Důkazem je nejen E 63 ale i nová M5, která díky pohonu M xDrive dokáže akcelerovat na stovku jen za 3,3 sekundy! Samozřejmě, tajemstvím už déle není fakt, že pod kapotou najdeme 4,4litrovou V8 s výkonem pravděpodobně na úrovni přesně 608 koní. Nová generace tak bude vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější M5 v historii. Více se dozvíme brzy, zatím si můžete prohlédnout speciální video, kde nám automobilka vysvětluje podstatu jedinečného pohonu.

Domů
Sdílet
Diskuse