Nejen Facebook, ale i Google ohrožuje tvé soukromí, aby vydělal na reklamách.
Určitě sis už všiml, že se ti po rozhovoru s kamarádem o nových teniskách nebo o různých jiných produktech začaly jako zázrakem zobrazovat reklamy tohoto typu. Netýká se to jen Googlu, ale i Facebooku, a ačkoliv Mark Zuckerberg před senátem tvrdil, že Facebook nevyužívá mikrofon jako nástroj pro cílenou reklamu, tato možnost stále není vyloučena.
Lidé už nevěří ničemu a buď si Facebook kompletně smažou, nebo si stáhnou software na blokování mikrofonu. Je to přece hrubý zásah do soukromí.
Zahraniční YouTuber Mitschollow připravil pro své diváky jednoduchý test. Vybral si slovní spojení, která nikdy předtím nevyhledával a ani o něm nemluvil. Před testem zkontroloval na různých stránkách, jaké reklamy Google nabízí a následně prohlížeč zavřel. Potom začal frekventovaně používat slovní spojení „Dog Toys“ v různých větách jako: „Psí hračky mě nejvíce zajímají, pokud bych chtěl něco koupit, tak by to byly psí hračky“ a podobně.
Po asi dvou minutách rozebírání psích hraček znovu otevřel prohlížeč a zkontroloval tytéž stránky. Přestože s odposlechem počítal, i tak zůstal nemile překvapen. Na více stránkách se začaly objevovat reklamy na psí hračky.
Je jasné, že Google využívá nějaký nástroj k rozpoznávání řeči a podle toho efektivně nabízí reklamy. Jde však o hrubé porušení soukromí. Je tedy bezpečné používat například takový Google Home nebo jiné inteligentní reproduktory s non-stop odposlechem?