Společnost Apple údajně snižuje odhad dodávek soupravy pro virtuální realitu Vision Pro do konce roku kvůli „ochlazení“ poptávky.
Vyrobili jsme obří nepraktický headset, který má pár cool funkcí, ale vesměs toho zase tolik neumí a jeho používání nedává moc smysl, nasadili mu cenovku 3 500 dolarů (zhruba 80 tisíc korun), ale lidi si ho nechtějí kupovat, natož jej nosit. Tak zhruba něco takového teď asi padlo na poslední schůzce vedení firmy Apple, která se čerstvě rozhodla snížit odhady na množství dodávek Apple Vision Pro po zbytek roku, jelikož jednoduše neexistuje poptávka.
Potvrzuje to zpráva analytika společnosti Apple Ming-Chi Kua, jenž píše, že Apple snížil objednávky na Vision Pro ještě před jeho uvedením na trh mimo USA. Jeho zdroje tvrdí, že Apple nyní očekává, že v roce 2024 prodá jen asi 400 až 450 tisíc kusů, zatímco Kuo tvrdí, že „tržní konsensus“ byl 700 až 800 tisíc kusů. Poptávka po modelu Vision Pro klesla mnohem níže, než společnost očekávala.
Jak už přitom zaznělo, nelze se moc divit. Ačkoliv totiž ze všech stran stále slyšíme o tom, jak je budoucnost s virtuální realitou tady, v praxi se zatím velkým tech konglomerátům nedaří koncové spotřebitele přesvědčit o tom, že tomu tak opravdu je. Problém se přitom netýká jen společnosti Apple a jejího předraženého nestylového headsetu, se snahou přivést lidi do prostředí Horizon Worlds dlouhodobě selhává také Meta.
Problémům pak čelí i herní odvětví, kdy například PlayStation svůj nejnovější headset VR2 uvedl na trh před více než rokem, doteď ale vlastně pro uživatele nevzniklo dost obsahu na to, aby technologii pravidelněji používali nebo aby prodeje rostly. Momentálně tak byla výroba dalších kusů pozastavena.
Zdá se, že štěstí zkrátka VR nepřeje, a pokud ani Apple nedokáže prorazit a tento trh více otevřít, jakou šanci mají ostatní?