Správa železniční dopravní cesty připravuje varianty trati, jejíž první část bude vést z Prahy do Lovosic, pak do Drážďan.
Z Prahy přes Ústí až do Drážďan vlakem. Takovou rychlo-trasu chce v roce 2050 dokončit Správa železniční dopravní cesty. Nyní vypracovává její varianty a později, v druhé polovině tohoto roku, proběhne výběr té nejvhodnější.
Na první část vedoucí z Prahy-Vysočan do Lovosic nebudou muset cestující tolik čekat, podle odhadů má být dokončena mezi rokem 2030 a 2035. Trasa následně nadjede Labe a pokračovat bude do Ústí na Labem, kde vznikne nové nádraží.
„Všechny vybrané úseky mají významný přínos už pro stávající dopravu. Zvyšují kapacitu železnice v daném směru, čímž zlepšují spolehlivost dopravy a umožňují její další rozvoj. Díky vyšší kapacitě může dojít také ke zrychlení vlaků, protože se eliminuje zbytečné předjíždění vlaků různých kategorií,“ uvádí tisková zpráva SŽDC.
Za městem bude trasa moderního vlaku následovat do 26 kilometrů dlouhého tunelu, z kterého vyjede až u Drážďan. Vysokorychlostní dráha vyjde na 138 miliard korun.
„My potřebujeme nové koleje, abychom uspokojili tu dnešní poptávku,“ uvedl podle serveru iDnes ředitel odboru strategie SŽDC Radek Čech. Dnešní poptávka si to sice žádá, dokončení trasy do Německa je však odhadováno až za 31 let. Správa železniční dopravní cesty poté slibuje zkrácení času cesty do Drážďan na jednu hodinu.