Značka dosud preferovala hybridy.
Jde o velký paradox. Lexus je totiž pionýrem hybridní technologie a prvním vozem značky, které dostalo elektromotory, bylo už SUV RX 400h ještě v roce 2005. Hybridy však elektřinu spojují s klasickým spalovacím motorem, stále tedy jezdí i na benzín, a přestože zejména v městském provozu plné rozjíždění a brzdění výrazně snižují spotřebu, nelze je považovat za 100% ekologické.
Úplný konec s benzínem a představení čistokrevného elektromobilu tedy přišlo až teď, na mezinárodním autosalonu v čínském Kantonu. Tam se strhla plachta z modelu UX 300e.

Samotné kompaktní SUV se v benzínové a hybridní variantě prodává už zhruba rok, novinkou je tedy hlavně totální absence dvoulitrového spalováku a výrazné zvětšení kapacity baterií pod podlahou kabiny až na 54,3 kWh. Nyní totiž budou články fungovat jako výhradní zdroj energie pro 150kilowattový (204 koní) elektromotor.
Mírným zklamáním může být pohon pouze přední nápravy, v této třídě ale nejde o nic neobvyklého a plně elektrická verze UX 300e bude alespoň ze všech variant v nabídce Lexusu ta úplně nejvýkonnější. Automobilka rovněž zdůrazňuje zaměření na sportovnost a dobrou ovladatelnost díky nízkému těžišti.

Mluví se o 400kilometrovém dojezdu, ačkoli podle méně přísné a ne až tak spolehlivé metodiky NEDC. Na rychlonabíječkách si vozidlo poradí s maximálně 50kW stojanem.
Za zmínku stojí i propracovaný audiosystém, který by měl do kabiny přenášet přirozené zvuky okolního prostředí. Jízdní zážitek by tak měl být věrnější a řidič by se neměl cítit odpojený od dění pod jeho předními koly.

Mnoho kritiků elektromobilů jistě potěší vzhled, který je, až na aerodynamická kola, téměř k nerozeznání od běžného Lexusu UX. Nekonají se tedy žádné zaslepené plochy na přední masce.

Každý zájemce si však bude muset počkat. UX 300e příští rok odstartuje pouze na čínském trhu, se vstupem do Evropy se počítá až pro rok 2021.