Nové elektromobily musí vydávat zvuk kvůli bezpečnosti chodců.
Německé automobilky jsou často kritizovány za to, že zákazníkům v základní výbavě nabídnou tzv. holé, bosé auto a za každý prvek navíc si pak nechají pořádně zaplatit. V nabídce bazarů si už určitě nějaké BMW nebo Audi s plastovým volantem a jen tím nejmenším možným displejem infotainmentu viděl i ty.
Porsche nyní tento předsudek dotáhlo do dokonalosti. Podle nařízení Evropské unie musí každý nově prodaný elektromobil vydávat alespoň nějaký zvuk v nízké rychlosti nebo při couvání, aby na svůj pohyb upozorňoval kolemjdoucí chodce.

Bude to pochopitelně dělat i nový Taycan a podle webu Electrek.co si dokonce zákazníci budou moci připlatit za to, aby supervýkonný elektromobil při jízdě přes venkovní reproduktory vyluzoval ještě dynamičtější tóny.
V online konfigurátoru auta tak najdeme položku Porsche Electric Sport Sound, ale možná tě překvpí, že stuttgartské výrobce si za speciální MP3 řekne rovných 500 dolarů.

Electrek.co upozorňuje, že příplatek neznamená žádnou hardwarovou změnu, jelikož externí reproduktory bude mít kvůli evropské regulaci Taycan tak či tak. Podle něj se opravdu mění jen konkrétní zvuk.
No, ve srovnání s více než 6 tisíc dolary za keramicko kompozitové brzdy se třmeny ve vysoce lesklé černé je tento příplatek opravdu jen za drobné.