Podobný krok už před časem ještě více zpopularizovala mezi mladými lidmi společnost Mastercard.
V londýnské čtvrti Soho od minulého týdne najdeš genderově neutrální prodejnu značky adidas, která se tak snaží bourat zavedené stereotypy. V kamenných obchodech jsme zvyklí na jednoznačnou definici toho, co patří mezi dámské a pánské věci, adidas však chce, aby si je zákazníci vybírali výhradně na základě toho, co se jim líbí, informuje Vogue Business.
Koncepční obchod je prvním svého druhu a cílovou skupinou by podle viceprezidenta společnosti v Británii měli být mladí lidé ve věku 18 až 24 let z tzv. generace Z. Právě tito lidé totiž mají na svět jiný pohled, podle Vogue Business se společnost adidas odvolává i na průzkum Vice Media, z něhož vyplývá, že 4 z 10 respondentů generace Z se cítí být genderově neutrálními. Více než polovina respondentů zároveň podle tohoto průzkumu klidně nakupuje i oblečení určené pro opačné pohlaví.
„Pro společnost adidas Originals má smysl prezentovat produkty dle sportu nebo tématu, nikoli podle pohlaví. Lidé nechtějí být definováni tím, co říká okolí nebo podle daných společenských vzorců,“ řekl viceprezident adidas UK.
Už v létě představila kampaň v podobném duchu i společnost Mastercard, která podpořila trans a nebinární komunity tak, že dostaly možnost díky kartě True Name používat svou skutečnou identitu.