Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. června 2021 13:33
Čas čtení 1:38
Martin Mičuda

První elektrické BMW M je na světě, má 544 koní a obrovský panel s displeji

První elektrické BMW M je na světě, má 544 koní a obrovský panel s displeji
Zdroj: BMW
TECH
Uložit Uložené

BMW odhaluje kompletní specifikaci modelu i4 a představuje jeho interiér.

Když nám na jaře BMW ukázalo svou elektrickou novinku, neprozradilo nám prakticky žádné technické podrobnosti, dokonce automobilka neukázala model i4 ani zevnitř. To se ale v uplynulých hodinách změnilo, protože Mnichované nám oficiálně servírují už i kompletní sadu informací, fotografií, a to dokonce i vrcholné varianty M50. Právě na tu BMW poukazovalo už dříve, nyní již víme, že dokonce předčilo i prvotní zprávy.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nové auto za 1 000 000 Kč. Jaký je Leon Sportstourer od Cupry s výkonem 310 koní? 25. května 2021 14:30

Vrcholné BMW i4 M50 mělo mít původně 390 kW, nakonec se ale dozvídáme, že sportovní elektromobil bude disponovat výkonem až 400 kW. Postará se o to dvojice elektromotorů, každý na jedné nápravě. Kromě prvního elektrického M zároveň automobilka nabídne i slabší verzi s jedním zadním elektromotorem, která ponese název eDrive40. Kompletní parametry obou verzí jsou následující:

  • eDrive40 – 250 kW/340 koní & 430 Nm, 0-100 km/h za 5,7 s a maximálka 190 km/h
  • M50 – 400 kW/544 koní & 795 Nm, 0-100 km/h za 3,9 a maximálka 225 km/h
BMW, i4,
Zdroj: BMW

V obou případech má akumulátor využitelnou kapacitu 80,7 kWh, dojezd se však pochopitelně liší v závislosti na počtu elektromotorů. Slabší varianta má ve smyslu WLTP zaručit 590 kilometrů, zatímco M50 zhruba 510 kilometrů. Elektrické čtyřkové Gran Coupé zároveň disponuje palubní nabíječkou, která podporuje nabíjecí výkon až 200 kW.

Jak uvádí samotná automobilka, akumulátory, které jsou umístěny v podlaze, jsou velmi kompaktní, protože na výšku mají jen 110 milimetrů. Pohotovostní hmotnost však přesahuje 2 tuny.

Doporučeno
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony 10. dubna 2021 9:30

První elektromobil divize M se na pohled až tak neliší od klasického provedení. Samozřejmě, přední nárazník je členitější a agresivněji tvarovaný, jde však o prakticky identické provedení, jakým se pyšní verze se sportovním optickým M paketem.

Odlišností je pouze absence koncovek výfuku vzadu, které nahradil rozměrnější difuzor. BMW však upozorňuje na podvozek, který byl vyladěn na vysloveně sportovní jízdu. Zajímavostí je, že zadní náprava disponuje vzduchovými polštáři, kterým sekundují adaptivní tlumiče.

BMW, i4,
Zdroj: BMW

Po nedávném odhalení exteriéru se ale pozornost obrací do interiéru. Ten sice podle předpokladů vychází z konvenční řady 3, na rozdíl od ní se však pyšní zcela novým řešením horní části palubní desky. Po vzoru elektromobilu iX totiž i4 dostala zahnutý panel složený ze dvou displejů – digitální budíky mají 12,3" a středová dotyková obrazovka má až 14,9".

Zásadní změnou prošel i samotný infotainment, který zastupuje zcela novou, v pořadí 8. generaci systému iDrive. Díky použití výkonnějšího hardwaru si BMW mohlo dovolit vizuální prostředí značně přepracovat, zrychlit a osadit novou, pokročilejší grafikou a animacemi. Osmá generace nabídne hned tři různá zobrazovací témata, která změní grafiku a rozložení jednotlivých informací jak před řidičem, tak i na středovém displeji.

S příchodem většího displeje se zároveň z palubní desky vytratilo mnoho fyzických tlačítek určených pro ovládání ventilace/klimatizace. Ta se nyní nastavuje přímo na středové obrazovce.

BMW, i4,BMW, i4,BMW, i4,BMW, i4,
Zobrazit galerii
(12)
Domů
Sdílet
Diskuse