Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
29. října 2021 13:30
Čas čtení 2:05
Martin Mičuda

Zcela nový Mercedes-AMG SL má plátěnou střechu, 2 + 2 interiér, pohon obou náprav a motory V8

Zcela nový Mercedes-AMG SL má plátěnou střechu, 2 + 2 interiér, pohon obou náprav a motory V8
Zdroj: Daimler
TECH
Uložit Uložené

Slavné SL spatřilo světlo světa v novodobé podobě.

Jeden z nejslavnějších modelů značky Mercedes-Benz žije dál. Přestože roadster SL to měl mít jistý čas již sečteno, německá prémiová automobilka nakonec udělala v portfoliu změny – 7. generace ikonického modelu Sport Leicht nakonec přece jen přichází, avšak výhradně pod divizí Mercedes-AMG, přičemž současně nahrazuje i SLC, GT C a třídu S kabriolet. Všechny tyto tři modely bez střech už totiž v nových generacích nepřijdou.

Doporučeno
Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je jako stvořený na naše silnice. Ohromil nás živelností i dynamikou 26. října 2021 9:30

Tím, že nové SL nahrazuje hned několik podobných modelů, s novou generací se decentně mění i samotná koncepce. Vůz dostal o něco delší rozvor a kratší převisy. Novinkou je také uspořádání interiéru 2 + 2, což jsou spolu s plátěnou střechou největší rozdíly od předešlé generace R231.

Po vizuální stránce novinka nejvíce navazuje na AMG GT. Tvarem předních světlometů (mimochodem, s technikou Digital Light) však odkazuje spíše na CLS.

Mercedes-Benz, SL,
Zdroj: Daimler

Vzhledem k tomu, že se jedná o plnohodnotný AMG model, standardem je tzn. Panamericana Grill s vertikálními lamelami, agresivní nárazník s velkými otvory, 19 až 21" AMG disky a tradiční čtveřice koncovek výfuku vzadu.

Nová platforma divize Mercedes-AMG má zaručit maximální tuhost karoserie, samotný tvar karoserie zase perfektní aerodynamiku – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,31, což je mezi vozy bez střechy výborný údaj.

Domů
Sdílet
Diskuse