Slavné SL spatřilo světlo světa v novodobé podobě.
Jeden z nejslavnějších modelů značky Mercedes-Benz žije dál. Přestože roadster SL to měl mít jistý čas již sečteno, německá prémiová automobilka nakonec udělala v portfoliu změny – 7. generace ikonického modelu Sport Leicht nakonec přece jen přichází, avšak výhradně pod divizí Mercedes-AMG, přičemž současně nahrazuje i SLC, GT C a třídu S kabriolet. Všechny tyto tři modely bez střech už totiž v nových generacích nepřijdou.
Tím, že nové SL nahrazuje hned několik podobných modelů, s novou generací se decentně mění i samotná koncepce. Vůz dostal o něco delší rozvor a kratší převisy. Novinkou je také uspořádání interiéru 2 + 2, což jsou spolu s plátěnou střechou největší rozdíly od předešlé generace R231.
Po vizuální stránce novinka nejvíce navazuje na AMG GT. Tvarem předních světlometů (mimochodem, s technikou Digital Light) však odkazuje spíše na CLS.

Vzhledem k tomu, že se jedná o plnohodnotný AMG model, standardem je tzn. Panamericana Grill s vertikálními lamelami, agresivní nárazník s velkými otvory, 19 až 21" AMG disky a tradiční čtveřice koncovek výfuku vzadu.
Nová platforma divize Mercedes-AMG má zaručit maximální tuhost karoserie, samotný tvar karoserie zase perfektní aerodynamiku – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,31, což je mezi vozy bez střechy výborný údaj.