Mezi šestiválcové verze a hybridní osmiválec se do nabídky vrací 4litrový motor bez dodatečného elektromotoru.
Když loni Mercedes-Benz modernizoval své čtyřdveřové GT, automobilka portfolio nabízených motorizací zredukovala výhradně na šestiválce GT 43 a GT 53. Několik měsíců nato se ale ukázalo zcela nové provedení s názvem GT 63 SE Performance, které původní osmiválec doplnilo ještě o elektromotor.
Nejnověji se do nabídky opět zařazuje i „klasické“ osmiválcové provedení, protože značka právě ukázala modernizované verze GT 63 a GT 63 S.
Na první pohled by se mohlo zdát, že se opticky nic nemění, opak je ovšem pravdou. Změnami prošel zejména přední nárazník s jinak tvarovanými otvory pro přívod vzduchu. Do nabídky se zařadily nové odstíny karoserie (Green Light Magno a Manufaktur Rubellite Red Metalic) a designy 21“ disků.
V kokpitu si našel místo nový sportovní volant AMG Performance, na kterém jsou obnoveny dodatečné voliče pro nastavení režimů či úpravu stabilizace. Drobnými změnami prošly už i standardně dodávané 12,3" displeje, které se nově pyšní špičkovým prostředím MBUX, přičemž středová obrazovka je nyní již dotyková. Tak jako v exteriéru, i v interiéru je možné zvolit nové odstíny čalounění nebo dekory.
Pointou verze s číselným označením 63 (bez přídavného elektromotoru) je samozřejmě 4litrový benzínový agregát V8 biturbo, který bude nadále k dispozici ve dvou výkonnostních provedeních: v základní podobě nabídne 430 kW/585 koní, zatímco verze s dodatkem S disponuje výkonem až 470 kW/639 koní. O řazení se stará 9stupňová převodovka AMG Speedshift TCT, která přenáší sílu na obě nápravy. Pohon 4Matic+ je totiž standardem. Portfolio nabízených motorizací je tedy již naprosto kompletní:
- GT 43 – 3.0 V6, 367 k, 500 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s, 270 km/h
- GT 53 – 3.0 V6, 435 k, 520 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,5 s, maximální rychlost 285 km/h
- GT 63 – 4.0 V8, 585 k, 800 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,4 s, maximální rychlost 310 km/h
- GT 63 S – 4.0 V8, 639 k, 900 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,2 s, maximální rychlost 315 km/h
- GT 63 S E – 4.0 V8, 843 k, 1 400 Nm, z 0 na 100 km/h za 2,9 s, maximální rychlost 316 km/h
Nemalé změny nastaly i v oblasti nastavení vzduchového pérování AMG Ride Control+, které má zaručit více komfortu a zároveň ve sportovních režimech lepší stabilitu a průjezdovou rychlost v zatáčkách. Již v tomto momentě je novinka dostupná i na našem trhu, kde její cena v případě verze GT 63 startuje na částce od 4 283 400 korun. Silnější derivát GT 63 S začíná na 4 633 090 korunách.