Třetí generace představuje progres ze všech stránek.
Poté, co Land Rover loni představil zcela nový Range Rover, přichází čas i na jeho sportovnější variantu. Britové tak podle plánů v uplynulých hodinách světu ukázali Range Rover Sport třetí generace. Vzhled exteriéru je obnovený pouze horizontálně orientovanými koncovými LED světly a několika modernějšími detaily.
Charakteristická maska či tradiční profil karoserie se nemění. Zevnějšek je však o něco více uhlazený a minimalistický. Díky decentně zaobleným hranám, dosud vůbec největšímu zadnímu spoileru a zapuštěným klikám má součinitel aerodynamického odporu vzduchu hodnotu jen 0,29. Přední užší světlomety získaly novou Digital-LED technologii, kterou na každé straně tvoří až 1,3 miliony mikrozrcadel. Ani tentokrát nebude chybět možnost zvolit si černou střechu, novinkou jsou 23" disky kol.
Minimalismus a moderní technologie
Zásadní změnou prošel interiér. Jeho součástí je minimalistický a čistý design, který je doplněný velkými displeji. Před řidičem se nacházejí digitální budíky, které mají až 13,7", zatímco centrem palubní desky je decentně zakřivený dotykový displej o velikosti 13,1". Jedná se tedy o největší obrazovky, které značka Land Rover dosud použila. O multimediální prostředí se stará infotainment Pivi Pro, který je ovladatelný i hlasem, nechybí bezdrátová podpora Apple Car Play a Android Auto.
Range Rover Sport nabízí mezigeneračně více prostoru pro cestující. V zadní části mají pasažéři o 31 milimetrů více místa pro nohy. Sedadla mohou mít kromě vyhřívání i ventilování, masážní funkce a elektronické nastavení až ve 22 směrech. O zvukovou kulisu v kokpitu se stará audiosystém Meridian Signature Sound System s 29 reproduktory a zesilovačem o výkonu až 1 430 kW.
Velkolepá nabídka motorizací
Na výběr bude osm motorů. Ty jsou i elektrifikovány, přičemž již v roce 2024 je doplní i výlučně elektrická varianta. Land Rover nabízí plejádu 3litrových šestiválců, kterým kraluje 4,4litrový motor V8 z dílny BMW (nahrazuje kompresorem přeplňovaný 5litr).
- D250 – 3litrový naftový šestiválec, mild-hybrid, 183 kW/250 koní
- D300 – 3litrový naftový šestiválec, mild-hybrid, 221 kW/300 koní
- D350 – 3litrový naftový šestiválec, mild-hybrid, 257 kW/350 koní
- P360 – 3litrový benzínový šestiválec, mild-hybrid, 265 kW/360 koní
- P400 – 3litrový benzínový šestiválec, mild-hybrid, 294 kW/400 koní
- P440e – 3litrový benzínový šestiválec, plug-in hybrid, 324 kW/440 koní
- P510e – 3litrový benzínový šestiválec, plug-in hybrid, 375 kW/510 koní
- P530 – 4,4litrový benzínový osmiválec, 390 kW/530 koní
Plug-in hybridy jsou vybavené elektromotorem o výkonu 105 kW/143 koní, přičemž zdrojem jeho energie je akumulátor o velikosti až 38,2 kWh. Automobilka tak deklaruje, že za ideálních podmínek lze pouze na elektrickém pohonu absolvovat přes sto kilometrů. Všechny verze mají standardní pohon obou náprav, vzduchový podvozek a 8stupňovou automatickou převodovku ZF.
Přítomnost zcela nové architektury MLA-Flex zaručila nejen efektivní uložení akumulátorů v podlaze, ale také zástavbu modernějších komponentů. Velkou novinkou je to, že Range Rover získává již v základu dodávaný systém natáčení zadních kol, jejichž vychýlení je přitom v úhlu až 7,3 stupně. Nový Range Rover nejprve uvede do prodeje First Edition, která doplní tradiční stupně výbavy – S, SE, HSE a Autobiography. Základní cena na našem trhu by měla být na úrovni zhruba 2,5 milionů korun.