Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento článek je PR zpráva společnosti Peugeot.
5. září 2022 13:44
Čas čtení 1:59
Sponzorovaný obsah

Rally s elektromobilem není jen pro závodníky. Adrenalin, zážitky nebo třeba utužení vztahu můžeš zažít i ty

Rally s elektromobilem není jen pro závodníky. Adrenalin, zážitky nebo třeba utužení vztahu můžeš zažít i ty
Zdroj: Peugeot
TECH ELEKTROMOBILY ZÁVODY
Uložit Uložené

K závodění v elektromobilech nepotřebuješ licenci ani speciální výcvik.

Eco rally, new energies rally nebo future rally. Závody elektromobilů se mohou jmenovat různě. Všechny mají v názvu slovo „rally“, ale s klasickými závody tohoto typu mají pramálo společného. Nejede se totiž na rychlost ani není třeba dokazovat řidičskou zručnost. Hlavní cíl spočívá v pravidelné jízdě rychlostí, kterou pořadatelé soutěže určí.

Klíčovým úkolem je nezabloudit. Chyba v navigaci stojí mnoho trestných bodů, které tě při cestě na stupně vítězů zbrzdí nebo rovnou zastaví. Soupeře představuje několik desítek konkurenčních posádek s elektromobily různých značek, přičemž občas se objeví i soutěžící z jiných zemí a vytvoří tak mezinárodní konkurenci.

Licence ani výcvik nejsou potřeba

Na rozdíl od klasické rally nemusíš mít žádnou závodní licenci, speciální výcvik ani bohaté zkušenosti. Této vzrušující zábavy se může zúčastnit každý. Stačí mít řidičák a naučit se pár základních věcí. „Základem je přesnost, takže je potřeba telefon s dobrou navigací. Důležité je neztratit správný kurz, což je úkolem schopného navigátora, se kterým je nutné se naučit komunikovat. Soutěžní dvojice musí být dokonale sehraná. Pak už jen sehnat auto a můžete se do toho pustit,“ prozradil Kryštof Hájek, 26letý IT developer a nadšený elektromobilista.

Více o eco rally
peugeot
Zdroj: Peugeot

Kryštof se spolu se svou nastávající manželkou Nikolou účastní seriálu Česká trophy v ecoRally s elektromobilem Peugeot e-208. V letošním roce zatím odjeli dva závody a pokaždé se slušným umístěním vzhledem k silné konkurenci zkušených posádek. Na Bohemia eco rally uniklo mladé dvojici jen o fous první místo a ve Fulneku skončili čtvrtí.

Peugeot e-208 je pro eco závodění jak dělaný. Kryštof s Nikolou ho popisují jako svižné, spolehlivé, snadno ovladatelné auto s dojezdem až 362 kilometrů. Tyto vlastnosti z něj činí ideální elektrický vůz nejen pro závody, ale také pro každodenní život. Kromě nulových emisí (a z toho vyplývajících výhod, jako je bezplatné parkování na modrých zónách či osvobození od dálničních poplatků) má také totální absenci hluku, vibrací a není potřeba řadit. Nabízí maximální požitek z jízdy díky okamžitému zrychlení a dynamickým jízdním vlastnostem. Velkým bonusem je také takřka bezúdržbový provoz.

peugeot
Zdroj: Peugeot

Rally jako utužovač vztahu

Důvodů, proč se do eco rally řidiči pouští, je několik. Zejména touha vyhrávat, bavit se, zažít dobrodružství, potkat zajímavé lidi nebo třeba prověřit vztah, jak vysvětluje Nikola: „Při rally se občas pohádáme, tomu se nedá vyhnout. Někomu z nás rupnou nervy, vybuchne a pak se omlouvá. Už jsme se ale naučili během soutěže komunikovat a případné rozepře zvládat. Občas je to těžké, ale je potřeba co nejdřív otočit list a jet dál. Každopádně takto strávený víkend náš vztah utužuje.“

Eco rally přináší výhody i pořadatelům, hlavně automobilkám, které do soutěží posílají své vozy a posádky. Rally pro vozy s alternativním pohonem je skvělou příležitostí představit nové technologie, předvést kvality těchto vozů a vzbudit zájem veřejnosti. Doba elektrická už totiž mohutně buší na dveře. Rok 2035, kdy auta s klasickým spalovacím motorem budou muset opustit scénu, se nezadržitelně blíží. Pokud tě eco rally zaujalo, určitě se zajeď podívat na některou ze soutěží. Letos možná jako divák, příští rok třeba se soutěžním elektromobilem.

Domů
Sdílet
Diskuse