- produkty a služby určené pro osoby starší 18 let
- sex, nahotu a jiný nevhodný obsah
- násilí, krev nebo obsah nevhodný pro citlivé povahy
Manažerka japonské značky erotických pomůcek TENGA hovoří o trendech v sextechu, ale i tom, kam se průmysl pro dospělé posouvá.
Technologie lidi nikdy úplně nenahradí. Ale mohou jim pomoci zjistit, co se jim v sexu líbí, říká Barbora Gorčíková. „Každý si může myslet, co chce, ale podle mě jsou erotické pomůcky o něčem větším než jen o tom, že lidé dosáhnou orgasmu. Věřím tomu, že mohou lidem opravdu pomoci.“
Barbora Gorčíková pracuje pro japonskou firmu TENGA, která vyrábí erotické pomůcky. Firma má dvě značky: Tenga je zaměřená na lidi s penisy a Iroha zase na lidi s vulvami. Společnost preferuje v komunikaci genderově inkluzivní označení (v anglické komunikaci penis owners a vulva owners), jelikož jejich produkty jsou vhodné například i pro nebinární osoby nebo transgender lidi.
Vyrábí hračky, které na první pohled vypadají neutrálně, až „nevinně“, nepůsobí vulgárně a využití najdou při párové sexuální aktivitě i při sólo masturbaci. „Tradiční vibrátory a dilda, které vypadají jako genitálie, jsou podle mě nevkusné. Lidé se za ně často stydí, nemají z nich dobrý dojem,“ říká v rozhovoru pro Refresher.
Barbora Gorčíková je zodpovědná za navazování obchodních kontaktů, ale zároveň produkty prezentuje nejen zaměstnancům klientů, ale také široké veřejnosti na festivalech. Absolvuje několik pracovních cest ročně, na které – přirozeně – cestuje s kufrem plným vibrátorů a masturbátorů.
O sexu a lidské sexualitě píšeme pravidelně, podrobně a beze studu. V této práci můžeme pokračovat díky podpoře našich předplatitelů. Přidej se do klubu Refresher+ i ty.
Tvá pozice zahrnuje zejména práci v B2B sektoru, co všechno máš jako manažerka ve firmě TENGA na starosti?
Jako sales manažerka pracuji více než rok a setkávám se hlavně s retailery. Jsou to kamenné prodejny sexshopů, e-shopy se zbožím pro dospělé, ale také lékárny či mainstreamové obchody zaměřené na kosmetický a wellness sortiment. Náplní mé práce je navazování a udržování vztahů s klienty, domlouvání podmínek spolupráce, ale zároveň prezentace produktů a produktová školení pro zaměstnance daných firem.
Kromě toho jsem měla možnost prezentovat značku i na veletrzích, festivalech a konferencích.
Chodíš na veletrhy a konference, cestuješ po Evropě a mluvíš s retailery, ale i tvůrci obsahu pro dospělé a výrobci pomůcek. Dá se říci, že jsi v obraze. Jaké trendy v sextechu nás čekají v příštích letech?
Z mého pohledu je zde velký potenciál spojovat sexbyznys se stále pokročilejšími technologiemi. Například v pornografii může být víc v popředí VR (virtuální realita), přes kterou budeme moci sledovat pornografický obsah nebo hrát erotické hry.
Stále větší propojenost je i mezi VR a erotickými pomůckami – to, co člověk vidí na videu, se děje současně se stimulací pomocí erotické pomůcky. Může cítit například ty pohyby, na které se dívá.
Propojení s erotickou pomůckou dnes nabízí také různé aplikace.
Ano, můžeme si propojit pomůcku s aplikací a přes ni ovládat například vibrátor. Použít se to dá i na dálku, například při videohovoru s partnerem. Je tam ovšem velké riziko, značky musí velmi dbát na bezpečnost a zajistit, aby například citlivý obsah, který si lidé navzájem vymění, z aplikace nikam neunikl. Příkladem je notifikace, pokud si jedna ze stran během hovoru udělá screenshot.
Jak se postupně s vývojem technologií mění i poskytování sexuálních služeb?
Například v Berlíně je nevěstinec, kde můžeš mít sex s robotem s umělou inteligencí. V Praze je zase Naughty Harbour, také nevěstinec, kde nabízejí silikonové panny.
Těmito příklady jsi mi nahrála na otázku. Pokud v sexbyznysu bude technologií stále více, hrozí nám, že se to lidské a osobní ze sexuality vytratí?
Co se dozvíš po odemčení?
- Proč jsou vibrátory novým parfémem.
- Jak probíhá prezentace produktů značky TENGA, když jede Barbora na pracovní cestu.
- Z jakého důvodu některé firmy odmítly prodávat jejich produkty.
- Co nás v oblasti sextechu čeká v budoucnosti.