Vlajkové SUV od Mazdy má řadový šestiválec.
Během posledních let Mazda představila několik zcela nových SUV. K nim se nově přidává historicky největší model značky, a to sedmimístné CX-90. Nový model vychází technicky z menšího CX-60, se kterým má společnou platformu i koncepci pohonu. A co víc, při pohledu zepředu jsou si oba modely velmi podobné i po vizuální stránce.
Novinka je ale přece jen o něco širší a především delší. Samotná karoserie je více našponována směrem vzad, kde je i úplně jiný profil oken a zadní sloupek. Koncová světla jsou podobná, v detailech se však CX-90 liší. To, jak velký má kufr, zatím nevíme, protože Mazda neprozradila všechny informace. Mazda CX-90 cílí na americký trh, do Evropy se pravděpodobně nedostane.
Podle vzoru CX-60 dostala novinka luxusní interiér, který kombinuje dvě 12,3" obrazovky, Japonci se však stále drží i koncepce palubní desky s fyzickými ovládacími prvky. Součástí standardní výbavy je dvouzónová klimatizace, navigace, podpora Apple CarPlay / Android Auto a mnoho asistenčních systémů. Předností CX-90 je sedmimístná konfigurace, která má zaručit více prostoru a lepší variabilitu než někdejší CX-9.
Nejzajímavější je to pod kapotou. Velké SUV má sice pohon obou náprav, ale koncepčně je prioritní pohon zadních kol, čímž má Mazda opět blíže prémiovému segmentu. A co víc, pod kapotou se může nacházet 3,3litrový řadový šestiválec s mild-hybridní technologií a výkonem až 253 kW/344 koní a 500 Nm. Jako základ však poslouží 2,5litrový čtyřválec v plug-in hybridní podobě, kde výkon soustavy dosahuje 241 kW/328 koní a 500 Nm. V obou případech má přenos síly na starost osmistupňová automatická převodovka.