Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 21. 3. 2023 svátek má Radek

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Česko

Evropský parlament schválil konec prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035

Poslanci Evropského parlamentu definitivně schválili dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta se týká i omezení prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035.

Kateřina Viková
15. 2. 2023 11:32 Čas čtení: 1:05
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Evropský parlament schválil konec prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035
Zdroj: Unsplash/Chuttersnap
Odebírat newsletter REFRESHERu
10 nejlepších článků Refresheru, jednou za týden. Pokud tě emaily přestanou bavit, tak je kdykoli zrušíš. Zadáním emailu souhlasíš s podmínkami portálu.
Česko
0
Kateřina Viková
15. 2. 2023 11:32
Čas čtení: 1:05

Evropský parlament schválil konec prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035

Poslanci Evropského parlamentu definitivně schválili dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Ta se týká i omezení prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035.

Kateřina Viková
15. únor 2023, 11:32
Čas čtení: 1:05
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Evropský parlament schválil konec prodeje aut se spalovacími motory do roku 2035
Zdroj: Unsplash/Chuttersnap

Europoslanci definitivně schválili nové opatření, které má snížit emise omezením aut se spalovacími motory. Silniční doprava tvoří přibližně 20 procent unijních emisí.

To však neznamená, že v roce 2035 auta na benzin a naftu zmizí ze silnic úplně. Nově schválená legislativa se týká jen osobních aut a dodávek, fosilní paliva tak budou nadále používat například nákladní vozidla nebo autobusy. Nařízení se navíc bude vztahovat pouze na prodej nových aut. Pokud si tedy v roce 2034 někdo pořídí auto na benzin, bude s ním nejspíše moci jezdit i nadále.

 

Elektroautem levněji

Nařízení nezakazuje ani výrobu aut na klasická paliva. „Toto nařízení podporuje výrobu vozidel s nulovými a nízkými emisemi,“ upozorňuje v tiskové zprávě nizozemský europoslanec Jan Huitema. Automobilky budou moci prodat určitý objem aut na benzin nebo naftu, zaplatí za to ale sankci.

Plánem Evropské komise zároveň je, aby byly nízkoemisní nebo bezemisní automobily cenově lákavější. Zatímco vozidla se spalovacími motory v budoucnu zřejmě vyjdou o mnoho dráž, elektromobily by naopak měly zlevnit díky dotacím na výrobu bezemisních vozů. „Již nyní jsou provozní náklady elektromobilů nižší než u aut se spalovacím motorem,“ cituje Huitemu Česká televize.

„Automobilky si už vybraly,“ shrnul rostoucí podíl elektrických vozidel ve výrobě místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Ten zodpovídá i za klimatickou politiku EU. Upozornil na fakt, že Čína se více soustředí na výrobu elektromobilů, a EU jde tak i o udržení schopnosti konkurovat globálním trhům. V České republice je každé deváté vyrobené auto na elektrický pohon.

Upozornit na chybu - pokud spatřuješ v článku nedostatek nebo máš připomínky, dej nám vědět.
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu Česko
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.