Uměleckému kolektivu MSCHF se na kontě hromadí čím dál větší kuriozity. Tou nejnovější je kabelka Louis Vuitton, do níž se nevejde ani zrnko rýže. K tomu, aby byla vůbec viditelná, je třeba mikroskop.
Neuběhla tak dlouhá doba od dropnutí Big Red Boots a newyorský umělecký kolektiv MSCHF přišel s dalším výstřelkem. Tentokrát jím je kabelka OnTheGo od Louis Vuitton. Nebyl by to však MSCHF, kdyby se nejednalo o nějakou kontroverzi. Tento kousek lze totiž zřetelně vidět pouze pod mikroskopem.
Birkin-stocks, ďábelské tenisky s kapkou krve, obrovské červené boty a k nim nyní doslova kontrastní velikost kabelky od luxusního módního domu Louis Vuitton. Umělecký kolektiv MISCHF jako by se s každým představeným produktem pokoušel překonat rozruch.
Ve skutečnosti však jde (alespoň v tomto případě) o reakci na neustále se zmenšující luxusní kabelky, které již neztělesňují funkčnost a praktičnost, nýbrž pouze vyzdvihují značková loga. Dle slov kreativního ředitele MSCHF Kevina Wiesnera je užitečnost považována až za druhořadý atribut.
Dalo by se tedy říct, že tato mikro kabelka pouze poukazuje na absurditu a povrchnost spjatou s honbou za luxusními věcmi i na úkor jejich zbytečnosti. S podobným námětem jsme se mohli setkat například již u IKEA tašek od Balenciagy, které se prodávaly za 2 tisíce amerických dolarů (téměř 44 tisíc korun). Pointou bylo, že spotřebitelé budou i přes sebevětší bizarnost a meme charakter produktů nadále investovat do značek, jež s sebou nesou určitý status.
Ani v tomto případě nelze kabelku nazvat jinak než meme. Její rozměry 0,657 × 0,222 × 0,7 mm z ní činí opravdového drobečka, k němuž je nezbytným vybavením mikroskop. Jak MSCHF uvedl na Instagramu: „Menší než zrnko mořské soli a dostatečně úzká na to, aby prošla uchem jehly. Existují velké kabelky, normální kabelky a malé kabelky, ale toto je poslední slovo miniaturizace kabelek.“ Pod příspěvkem se ihned rozjela smršť humorných komentářů, kdy jeden z uživatelů podotkl: „Konečně taška, do které se vejdou všechny peníze.“ Další uživatel také neodolal reakci a prohlásil: „Představ si, že ti spadne.“
Silueta kabelky OnTheGo byla vybrána pro svůj jednoduchý geometrický tvar a výrazné logo. Její průhlednost byla také žádoucím rysem, zejména kvůli lepší viditelnosti při podsvícenosti mikroskopem. Wiesner pro The New York Times uvedl: „Pharrell miluje velké klobouky, takže jsme mu vyrobili neuvěřitelně malou tašku.“ Všechno proběhlo samozřejmě bez toho, aby MSCHF požádal Louis Vuitton o povolení na tomto uměleckém díle pracovat.
Kdyby měl někdo zájem tento skvost v jedovatě zeleném provedení ulovit, dražba proběhne 19. července. Online aukci pořádá Colette Sarah Andelman a už teď se ví, že se bude jednat o další přelomový okamžik ve spojení umění a módy.