Nejmenší třída německé prémiové automobily se po třech letech dočkala slíbeného faceliftu.
Nemusíme si snad připomínat, jakou senzaci přinesla třetí generace třídy A, když se v roce 2012 ukázala světu na autosalonu v Ženevě. Mercedes-Benz za předchůdci nakreslil opravdu tučnou čáru a jak se ukázalo časem, udělal opravdu dobře, lépe snad ani nemohl. Nové áčko tehdy pochovala předešlou „sendvičovou" koncepci a se svým úplně novým designovým jazykem vstoupilo mezi bohatě zastoupenou třídu kompaktních automobilů, kde prakticky okamžitě zaznamenalo takový úspěch, že německou prémiovou značku vystřelilo prodejem do výšin, dokonce muselo přejít k navýšení výroby. Čas je však nezastavitelný fenomén a zub času neobešel ani tento automobil, i když po estetické stránce je to vidět i po třech letech jen minimálně. Trendy a technologie jdou ale nezastavitelně kupředu, a proto si na blížícím frankfurtském autosalonu odbude svoji premiéru Mercedes třídy A jako faceliftovaná verze modelového roku 2016.
Její podobu známe už nyní, a pokud jde o nově nastolený mladistvý design, klíčový model značky přichází s vícero vylepšeními, a to ať už po technické nebo vzhledové stránce. Exteriér se podrobil omlazující kúře, která vychází ze současných atraktivních a hlavně osvědčených křivek, v rámci nové designové stylistiky automobily však došlo především k úpravě nárazníků. Přední partie díky nim dostaly ještě modernější a vyváženější look, a to ať už v případě standardního zevnějšku, sportovního AMG paketu nebo pravého AMGčka, jelikož změn se dočkaly najednou úplně všechny varianty. I když k úpravě samotného tvaru nedošlo, přední světla dostala novou grafiku, za kterou stojí úplně nové příplatkové LED High Performance světlomety. Jemné retuše evidujeme i vzadu, kde si můžeme všimnout pozměněného nárazníků s novými koncovkami výfuků a světel s upravenou výplní. Do nabídky zavítaly nové odstíny karoserie, ale i designy kol. Kromě toho s příchodem faceliftu poznáváme i verzi Motorsport Edition, která svým sportovním vzhledem a detaily v tyrkysovém odstínu odkazuje na úspěch týmu Mercedes-AMG Petronas ve Formuli 1. Interiér se pyšní drobnými vylepšeními, v rámci linie Style s červenými detaily bude nyní možné sáhnout už i po zelené alternativě. Pozměněným tvarem disponují sedadla, úpravě se nevyhnuly ani povrchové materiály, středový displej s úhlopříčkou 20,3 cm (8") a mezitím přibyla i nová béžová/černá kůže.
Pod kapotou se nachází plejáda staronových agregátů. Do nabídky se mezitím jako entry-level dostává benzinová verze A 160 s výkonem 75 kW/102 koní. Dále následuje známá A 180 s výkonem 90 kW/122 koní nebo A 200 se silou 115 kW/156 koní. Na konci benzinové nabídky nalezneme verze A 220 a A 250, které jako 2litrové čtyřválce nabízejí výkon 135 kW/184 k, respektive druhý jmenovaný po faceliftu až 160 kW/218 koní. Naftovou nabídku začíná nové A 180 d BlueEFFICIENCY Edition, které při výkonu 80 kW/109 koní dokáže spotřebovat v průměru jen 3,5 l/100 km a zároveň vyprodukovat jen 89 g/km CO2. Zbytek dieselové palety zůstává kromě nového značení (CDI nahrazuje podle pláno písmeno "d") nezměněný (A 180d, A 200 d, A 220 d), přičemž poslední jmenovaný přichází s navýšením výkonu na hodnotu až 130 kW/177 koní. Samozřejmě, většinu z výše zmíněných provedení je možno vybavit pohonem všech kol 4Matic, přičemž pokud jde o převodovky, na výběr je šestistupňový manuál nebo opěvovaný sedmistupňový automat 7G-DCT.
Na závěr tu máme neodmyslitelný strop v celé nabídce, špičkový model A 45 AMG. Ten prošel modernizací také, což znamená, že od teď ho už musíme nazývat pozměněným názvem, který jde ruku v ruce s postupným přejmenováním nových počinů s rukopisem z Affalterbachu. Mercedes-AMG A 45 4Matic, tak zní celý název novinky, která stále počítá s nejsilnějším čtyřválcovým motorem v sériově vyráběném vozidle a zároveň s agregátem se nejnověji pyšní titulem motor roku ve své kategorii! Za upravenou přední maskou, která se po faceliftu podobá na nejnovější AMGčkové modely, proto najdeme 2litrový řadový čtyřválec, jehož výkon však dokonce poskočil z původních 265 kW/360 k na 280 kW/381 koní. K tomu je třeba přidat fascinujících 475 N.m krouticího momentu, a jak tvrdí samotná automobilka, nejsilnější kompaktní sportovní auto je na světě. Nejmenší Mercedes-AMG model tak zůstává věrný své pověsti a i díky faceliftu odpovídá na předešlé kroky konkurence, především Audi, které nedávno současné áčko decentně trumflo s 367koňovou RS3. Věci se ale tímto pádem mění, zajímavostí navíc je, že když tehdejší A 45 vysprintovala na stovku za 4,6 sekundy, modernizovaný model to dokáže už za 4,2 sekundy! Maximální rychlost zůstala nezměněná - 250 km/h.