Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
15. července 2015 v 19:34
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

TECH
Uložit Uložené

Vývoj autonomního řízení v podání Audi pokračuje nadále.

Určitě vám utkvělo v paměti, když automobilka Audi minulý rok vypustila na Hockenheimring ostrou RS7 Sportback. Na tom by možná nebylo nic netradičního, pointou ale byl fakt, že během jízdy chvilku ve vozidle neseděl řidič, přesněji nikdo. Šlo totiž o test, jehož účelem bylo, kromě jiného, zpropagovat systém Audi Piloted Driving. Ten pracuje na základě GPS signálu, který umožňuje lokalizovat vozidlo na přesnost v centimetrech, a 3D kamer snímajících okolí vozidla. Kamery navíc porovnávají dané záběry s databází. Základní kámen autonomního řízení, které chce automobilka se čtyřmi kruhy poprvé použít v připravované, nové vlajkové lodi A8, bude zastoupen údajně v obdobném a tak velkém rozsahu vůbec poprvé v sériovém vozidle. Speciálně upravené Audi RS7 oháknuté do netradičního bílo-černého kabátu tehdy sklidilo slávu, jelikož celý okruh absolvovalo jen za 2 minuty a 10 sekund, přičemž na rovince dosáhlo rychlosti až 240 km/h. Pro přiblížení specifické technologie z Ingolstadtu je potřeba zmínit, že koncepční automobil byl vybaven systémem a databází plnou informací a údajů o tomto známém okruhu. Ty následně systém porovnával s aktuálním obrazem zachyceným 3D kamerami, což vozidlo ve výsledku umožnilo projet celou trať čistě a po ideální stopě. Jak uvedli kompetentní od Audi, vozidlo přímo dokonale vědělo, kdy a o kolik má zrychlit, respektive zpomalit a v milimetrové přesnosti natočit volant v závislosti na okruhu.

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Audi se ale v výsledkem neuskromnilo a vývoj pochopitelně prošel za uplynulou dobu ještě dále. Do rukou vzali další exemplář, který pojmenovali Robby a uskutečnili na něm ještě rozsáhlejší úpravy. Snahou vývojářů bylo odlehčit vozidlo, což se jim i patřičně povedlo, nakolik je po novém o citelných 400 kilogramů Audi RS7 lehčí. Ve výsledku to znamená i to, že na kalifornském okruhu Sonoma Raceway dokázal testovaný prototyp absolvovat jeden okruh jen za 2 minuty a 1 sekundu. Kompetentní tvrdí, že vozidlo dostali na hranici fyzikálních schopností a že danou trať projelo bez řidiče za porovnatelný, či dokonce lepší čas než profesionální jezdci závodních aut. Ve všeobecnosti, kromě osazené technologie, jde prakticky o sériové vozidlo, které tentokrát dostalo charakteristický polep v červeno-černém odstínu. Samozřejmě, jelikož jsme se mezitím dočkali lehké modernizace RS7 samotné, na okruh byl vyslán model po faceliftu s drobnými optickými úpravami. Pohonné ústrojí zůstalo nezměněné, což značí, že nápravy roztáčí 4.0 TFSI V8 s výkonem 412 kW/560 koní s krouticím momentem 700 N.m. V řeči čísel se tedy bavíme o vozidle, v tomto případě s „umělou inteligencí", které dokáže akcelerovat na stovku za přibližně 3,9 sekundy, přičemž při deaktivovaném omezovači by zvládlo maximální rychlost přibližně 305 km/h.

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili

Autonomní Audi RS7 shodilo 400 kil, výkon 560 koní a absence řidiče se nezměnili
Domů
Sdílet
Diskuse