Podle nedávno avizovaných informací německá prémiová automobilka oficiální cestou odhaluje svůj největší roadster.
I když byste to možná neřekli, ale třída SL šesté generace, tedy s kódovým označením R231 se poprvé světu ukázala již na autosalonu v Detroitu v roce 2012, což značí, že už nějaký ten rok má za sebou a podle zažitého životního cyklu nejen vozů značky ze Stuttgartu, je čas na drobnou modernizaci. U příležitosti autosalonu v Los Angeles tak poznáváme faceliftovanou podobu jednoho z nejznámějších modelů automobilky Mercedes-Benz, která dokonce počítá s poměrně rozsáhlými změnami. Narážím především na exteriérové korigace designu, přičemž hlavně přední partie prošly zásadnější proměnou. Díky ní roadster s bohatou historií mezitím vystřídal poměrně ostré hrany za oblejší tvary. Přední maska je prakticky úplně nová, dominuje je rozměrná maska s efektním diamantovým efektem, který známe z tříd A, CLA, C ale už i CLS či GT. Právě poslednímu jmenovanému modelu se novinka zepředu podobá jednoznačně nejvíce, při čelním pohledu si je laické oko určitě i lehce splete. Mohou za to i zcela nová světla sestávající výhradně z LED diod a propracovaný nárazník s velkými otvory.
Směrem vzad evidujeme změny už jen v detailech. Koncové světlomety si zachovaly svůj tvar, změnil se však jejich vnitřek, jelikož nově disponují propracovanější grafikou. Samozřejmě, vzadu najdeme stejně nový nárazník a koncovky výfuků, které se tak tvarem zařadily mezi současné vozy značky. Do nabídky byly dále začleněny nové odstíny karoserie či disky kol. Interiéru se změny dotkly na pohled jen minimálně. Mercedes v tomto případě zůstává věrný klasice, a tak páku nové, až 9stupňové automatické převodovky 9G-TRONIC najdeme v středovém tunelu a nikoli formou páčky za volantem. V jejím okolí přibyl volič jízdních programů Dynamic Select, který umožňuje vybírat mezi pěti nastaveními, přičemž novinkou pro třídu SL je i podvozek Active Body Control.
Pod kapotou v „základě“ opět nacházíme šestiválcovou verzi SL 400, její výkon však poskočil na úroveň 270 kW / 367 koní a 500 Nm. Dále následuje známá SL 500ka, jejíž V8čka produkuje 335 kW / 455 koní. Spolu s běžnými, „neAMGéčkovými" provedeními poznáváme současně i obě top verze, čili v duchu nového značení modely Mercedes-AMG SL 63 i SL 65.
Ty se nesou ve znamení výše zmíněných změn, po estetické stránce se přiblížily k zbytku SL portfolia, jelikož exteriérově je nyní už odlišuje jen hrstka prvků, bodykit mají totiž víceméně identický. První zmíněné AMG se spoléhá na známý 5,5litrový osmiválec bi-turbo, který je naladěn na výkon 430 kW / 585 koní při točivém momentu o velikosti 900 Nm Předešlé spekulace o tom, že 63ka přesedlá na 4litrový agregát z GT se tak nepotvrdily. Vrcholem je již tradičně velkolepý 6litrový dvanáctiválec, který za přítomnosti nezaměnitelného zvukového projevu zajišťuje v SL 65ce až 463 kW / 630 koní. Samozřejmě, masivní točivý moment je i tentokrát přítomný na úrovni rovných 1000 Nm!