24. září 2016 11:32

Dorovnal Denzel Washington a Chris Pratt kvalitou remaku Sedmi statečných původní westernový velkofilm? (Recenze)

FILMY A SERIÁLY DENZEL WASHINGTON

The Magnificent Seven se místy jeví jako zbytečný remake, na který se však velmi dobře dívá.

Při oznámení příprav na remake The Magnificent Seven jsme byli mírně skeptičtí. Nakonec, všichni dobře víme, jak většina remaků dopadá. Později se však začaly šířit zprávy o Fuquovi coby režisérovi a Pizzolattovi, který měl v té době za sebou skvělou první sérii True Detective, coby scénáristovi. Dokážete si tedy představit, že nás následná zpráva o úžasném obsazení v podobě Denzela Washingtona, Chrise Pratta, Ethana Hawkea či Vincenta D'Onofria dostala do bodu, kdy jsme se na westernovou akci začali těšit. Později dorazil i první trailer a já osobně jsem mlaskal blahem.

Gro děje zůstalo, důvod loupení městečka, jakož i samotná jména, příběhy postav a jejich důvody přidat se k této výpravě byly změněny. Když průmyslový podnikatel jménem Boque tyranizuje okolní města kvůli odkupu půdy a odmítá platit její skutečnou hodnotu, pár lidí se vzbouří. Skončí mrtví, což je pro obyvatele městečka Rose Creek již posledním hřebíkem do rakve. Rozhodnou se proto najít někoho, kdo jim pomůže ubránit se proti desítkám najatých pistolníků.

Zdroj: Sony

V první řadě je třeba si uvědomit, že blockbusterový remake v roce 2016 se moc podobat tomu před půl stoletím nebude. Srovnávat Fuquovu verzi s Kurosawovou dnes nebudeme vůbec, mnohem více toho má společného s tou Sturgesovou. Týmovka se spoustou hereckých hvězd líznutá moderním blockbusterovým nádechem apelující na vznik dalších částí, jemně otevírá své dveře divákům díky humoru. Chris Pratt hláškuje, Denzel hraje pod Fuquou již tradičně drsňáka, Ethan Hawke hraje Ethana Hawkea a všichni jsou vlastně nesmírně cool a žerete jim to i přesto, že to moc nedává smysl. Zatímco americký remake stavěl na cti, silném pocitu odpadlíků, pistolníků a dobrých lidí pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují a úžasně vylíčil důvody jednotlivců, proč jít na smrt, Fuqua na psychologické hry a přesah odmítá hrát. Jeho struny se jmenují skvěle natočená akce, sympatické postavy, které mají mezi sebou úžasnou chemii (i když místy nedává smysl, jako například nulové napětí mezi indiány a bílou tváří, která zabila přes 200 původních obyvatel Ameriky) poctivě zvládnutá režie a skvěle odhadnuté westernové tempo, jaké si široké publikum v roce 2016 žádá. Tvůrci nešli tak úplně podle žánrových šablon, což se odrazilo na některých scénách, celkové atmosféře či dialozích. Akční scény a pár klasických westernových momentů zde však najdete. A ty diváka velmi potěší.

Zdroj: Sony

Co se technické stránky týče, všechny souboje a akční scény jsou natočeny ve vysokém tempu, co je však důležitější, jsou mimořádně přehledné. Navíc je zdobí soundtrack, který si sice nezapamatujete, ale ve snímku funguje skvěle. Navíc vás na celý příběh nastartuje skvěle natočený úvod, přičemž ta strhující část na sebe dlouho čekat nenechá. Při nějakých těch dvou třech scénách je dost nepěkně vidět práce trikařů, což na pár vteřin pokazí dojem, v celkovém hodnocení to však není příliš důležité. Už jste si asi utvořili obraz o dobře natočeném filmu, při kterém se občas zasmějete a dobře se na něj dívá, přičemž vás k tomu provázejí i oblíbené herecké obličeje. Skutečně se The Magnificent Seven, nebo pokud chcete, Sedm statečných tak dá nazvat, ale zároveň je třeba se podívat i na to, že nepřináší nic nového.

Zdroj: Sony

Zatímco mezi Kurosawovou a Sturgesovou verzí najdeme množství rozdílů a také jinou formu přesahu, Fuquova verze svou existenci nedokáže plně doložit, a tak v celkovém pojetí působí oproti svým předchůdcům zbytečně. Naštěstí, jak jsem již zmiňoval, dobře se na ni dívá, není příliš dlouhá, nabízí zajímavé dějové změny a také sem tam překvapila. Fuqua je schopný režisér a na výsledném díle se to i projevilo, herci byli úžasní a akce znamenitá. Ale že byste měli po zhlédnutí byť jen podobný pocit, jako při prvních dvou verzích, tak to ani zdaleka. Málo emocí, slabě vykreslené motivace postav či někdy až příliš citelný tlak na moderní blockbusterovou formu. Sedm statečných nemá takové srdce, jaké bychom si přáli, dostatečně však zabaví a nabízí poctivý filmový zážitek, ať už hledáte skvělý akční western nebo týmovku plnou sympatických postav s kolty, koňmi a pár vtipy. 7/10

0/10