Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 11. 5. 2021 svátek má Svatava

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní

Luxusnější sériové auto byste z dílny německých automobilek hledali marně.

Martin Mičuda
20. březen 2018, 11:37 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní
Zdroj: daimler.com
Tech - Auta
1
Martin Mičuda
20. březen 2018, 11:37

Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní

Luxusnější sériové auto byste z dílny německých automobilek hledali marně.

Martin Mičuda
20. březen 2018, 11:37
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní
Zdroj: daimler.com

Mercedes-Benz nám svoji modernizovanou vlajkovou loď představil již před více než rokem, až nyní však dochází k modernizaci posledního článku v skládačce jménem třída S. Ve věci je nejluxusnější automobil z německé produkce, a tedy model Mercedes-Maybach S 650 Pullman.

 

Ultra-luxusní vrchol z Německa sází na novou Multibeam full-LED světelnou technologii, koncová světla se Stardust efektem, pozměněný design nárazníků a následně zcela novou masku – početně zastoupené chromové lišty ve vertikálním směru jsou po vzoru konceptu Vision 6 novým poznávacím znakem exkluzivních verzí .

 

Pochopitelně, podstatou provedení Pullman je značně prodloužena karoserie, která má na délku 6,5 metru. Není divu, že si tato verze vyžádala nejen klasické prodloužení rozvoru, ale i zvýšenou karoserii v oblasti střechy (upravené sloupky) či citelně modifikovaný podvozek. Pullman stojí na masivních 20" discích, novinkou je přitom možnost dvoubarevné karosérie – přibyl lak Magma Grey, Mahogany Brown či interiérová kombinace Silk Beige/Deep Blue Sea.

 

Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní
Zdroj: media.daimler.com

 

I když v kokpitu dominuje nový volant a nezvyklé displeje infotainmentu, podstatou provedení s dodatkem Pullman je samozřejmě zadní salonek, takže se přesuňme tam. Rozložení 2+2+2 zůstalo zachováno, i tentokrát je možnost dvojici protisměrných sedadel vynechat, respektive „složit“. Prioritní je totiž dvojice zvláštních a ve velké škále elektricky polohovatelných křesel v poslední řadě, které rozděluje robustní středový tunel ukrývající mimo jiné chladící box, prostor schovávající ručně vyráběné stříbrné poháry od Robbe & Berking či výsuvné stolečky a „prostěradla“.

 

Je zřejmé, že jde v dané třídě o bezkonkurenční prostornost pro dvojici sedící v zadním salonku. Posádce nechybí několik polštářů, pohodlí během cestování zpříjemňuje luxusní a uklidňující osvětlení s možností změny intenzity a výběru z až 64 odstínů či více parfémů spolupracujících s klimatizací. Hudební systém má na svědomí nadále značka Burmester, známá pro high-end zvuk s trojrozměrným efektem.

 

Standardem jsou dále vyhřívané loketní opěrky, masážní funkce sedadel, analogové hodiny od renomované značky IWC či panoramatická střecha. Všude, kam se podíváte, najdete prvotřídní zpracování, mimořádně kvalitní dřevěné nebo lesklé dekory, precizní prošívanou kůži a nespočet elektroniky či funkcí multimediálního systému.

 

Nový vrchol německého luxusu stojí přes 12 milionů korun. Šestimístný kolos má 630 koní
Zdroj: media.daimler.com

 

Zásadní odlišnost evidujeme při nabízené verzi, protože změna označení z S 600 na S 650 nepřináší jen nové názvosloví, ale i porci síly navíc. Pod kapotou nadále trůní 6litrový dvanáctiválec biturbo, avšak místo dosavadních 530 koní se pyšní výkonem 630 koní a 1000 Nm. Je fascinující, že tento kolos dokáže tedy akcelerovat z nuly na 100 km/h jen za 6,5 sekundy, automobilka přitom hovoří o průměrné spotřebě „jen“ 14,6 l/100 km.

 

Na závěr dodejme, že cenové relace se na německém trhu odrážejí od hladiny 500 000 euro, v případě pancéřováné verze Guard se ale výsledná cenovka prakticky zdvojnásobí. Jako protihodnotu však dostanete prý nejbezpečnější sériové auto na světě.

 

Zobrazit galerii 10
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: daimler.comFoto: daimler.com
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Roman dosáhl ve 43 letech finanční nezávislosti: Mladí lidé musí začít investovat co nejdříve a dávat si pozor na spekulace
Zajímavosti 2
Roman dosáhl ve 43 letech finanční nezávislosti: Mladí lidé musí začít investovat co nejdříve a dávat si pozor na spekulace
Nejhorší, co může mladý člověk udělat, je neinvestovat, říká Roman Závodský. Od začátku kariéry se snažil budovat svůj majetek, postupně objevil fenomén FIRE a dnes si užívá finanční nezávislosti.
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
Rozhovory 1
Ekoaktivistko Alžběto se posadilo do silnice, protože je zděšeno, jak moc ignorujeme klimatickou krizi (Rozhovor)
S aktivistkem Alžběto o dvou protestech v Mladé Boleslavi, o tom, co hrozí naší planetě, pokud nezačneme jednat, nebo o tom, proč o sobě mluví ve středním rodě.
Mučení sexuálních otrokyň, děti v kleci nebo akční scény v mléce. Vyplatilo se čekat na novou sérii Handsmaid's Tale?
Zajímavosti
Mučení sexuálních otrokyň, děti v kleci nebo akční scény v mléce. Vyplatilo se čekat na novou sérii Handsmaid's Tale?
Nová série Příběhu služebnice je jiná. Noří se hlouběji do psychiky postav, zobrazuje, jak prožívají trauma z totalitního režimu. Zažiješ v ní i nečekané akční scény.
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Móda
Jsou custom kšiltovky New Era nejžhavějším trendem tohoto léta?
Stará dobrá klasika od New Ery se opět dostává do popředí, ale tentokrát za její popularitu mohou zejména customizery.
Tvůrce vizuálních efektů Vlado Valovič prozrazuje, jak dělají počítačové efekty pro Harryho Pottera, Piráty z Karibiku a Aquamana
Rozhovory
Tvůrce vizuálních efektů Vlado Valovič prozrazuje, jak dělají počítačové efekty pro Harryho Pottera, Piráty z Karibiku a Aquamana
S Vladimírem jsme si popovídali, jak koronavirus ovlivnil kvalitu počítačových efektů ve filmech, jak Netflix zachránil kinoprůmysl a které efekty jsou nejnáročnější.
VÍCE ČLÁNKŮ
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
více z témy tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news
nyní
před 3 hodinami
Raketové útoky, dvě desítky mrtvých a stovky raněných. Násilí mezi Izraelem a Palestinou opět eskaluje.
více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.