Tesla předvedla schopnost Modelu X nedostat se na střechu a Model 3 zase výborně zvládá čelní srážku.
Výrobci se snaží své zákazníky co nejefektivněji ochránit před srážkou pomocí bezpečnostních systémů. Pokud však ke srážce dojde, auto se nemůže jen tak roztříštit a musí být vyrobeno z kvalitních materiálů, aby ochránilo posádku.
Tesla dělá před oficiálními testy i své vlastní. Ve zveřejněném videu můžeš vidět Model X v nelítostné zkoušce s pokusem ho převrátit. I když se na posledním záběru zdá, že už skončí na střeše, i tak se vrátí zpět na kola. Jak je to možné? Může za to robustní baterie s pořádným těžištěm. O vše ostatní se již postará gravitace. Kromě interního testování se Model X samozřejmě podrobil i oficiálním crash testům národní firmou pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) a z každé hodnocených kategorií získal plný počet bodů.
NHTSA vyčíslili procentuální šanci převrácení elektrického SUV na 9,30 %, což je zatím nejnižší dosažená hodnota. Tesla je v bezpečnosti jednička a v testování elektrického sedanu Model S dosáhla také výborných výsledků. Model 3 se také dočkal oficiálních zkoušek v oblasti prevence před čelní srážkou. Nejmenší elektromobil dosáhl hodnocení „Superior“.