Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
1. června 2018 22:31
Čas čtení 0:00
Tomáš Blahuta

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

TECH YOUTUBE
Uložit Uložené

Pár zajímavých statistik z amerického prostředí, které do značné míry souvisí i s naší mládeží.

Současných 5 nejpopulárnějších sociálních sítí snad ani nemusíme představovat. Používá je téměř každý z nás minimálně jednou denně. Sice nás primárně nezajímají jejich akcie, tržní hodnoty, ale většinou možnosti, které poskytují a plány chystající se realizovat. A samozřejmě popularita mezi veřejností.

Nezisková organizace Pew Research Center provedla průzkum zabývající se oblíbeností jednotlivých sociálních sítí. Zaměřený byl na americkou mládež, tedy na tamní teenagery. Pojďme se podívat na několik výsledných grafů.

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

Z prvního vyplývá nesporný fakt, že současným lídrem je právě YouTube se ziskem až 85 %. Na druhém místě zaparkoval Instagram (72 %), no a ani na třetí pozici se neocitl Facebook, ale Snapchat (69 %). Modrá sociální síť si kvůli propadu připsala čtvrté místo s 51 %.

Co se týče otázky „Kterou sociální síť využíváte nejčastěji?“, je v USA odpovědí právě Snapchat a potom YouTube. Facebook znovu příliš nebodoval.

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

Zajímavý je i další fakt. Podle finančního příjmu se tazatelé rozhodli zjistit, kteří lidé využívají Facebook. Z výše uvedených dat vyplývá, že čím méně má daná osoba financí, tím je pravděpodobnější, že bude používat Facebook.

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

Co s týče účinku sociálních sítí. 31 % respondentů uvedlo, že na ně mají pozitivní vliv, 45 % zůstalo neutrálních a 24 % vnímá negativní vliv.

Hlavní důvody kladů jsou:
spojení s rodinou a přáteli (40 %)

přístup k informacím a novinkám (16%)

vyhledávání osob se stejnými zájmy (15 %)

Hlavní důvody záporů jsou:

šikana (27 %)

nedostatek osobního kontaktu (17 %)

nerealistické představy o životech ostatních (15 %)

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

Přístup ze smartphonu, nebo počítače či notebooku? Mladí Američané mají převážně možnost využívat oba způsoby, ale populárnější jsou právě telefony a jejich aplikace, což využívá 95 %mladých. Další zajímavosti v tabulce výše.

Lídrem sociálních sítí je YouTube. 45 procent mladých je online skoro celý den

A na závěr: „Jak často jste online?“ Zatímco v letech 2014/2015 bylo téměř neustále na síti 24 % respondentů, nyní je to 45 %. Nejvíce však převažovala odpověď „několikrát denně“. A co vy? 

Pokud vás statistiky zaujaly, určitě se podívejte na kompletní výzkum na tomto odkazu.

Domů
Sdílet
Diskuse