Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. června 2018 12:23
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nejvýkonnější Aston Martin v historii zaujme nejen V12, ale i výtečným designem

TECH
Uložit Uložené

Novodobá třešnička na dortu z dílny britské značky je na světě.

Aston Martin nás v závěru minulého roku seznámil se zcela novým modelem Vantage, který se po dlouhých letech dočkal nástupce. Mohlo se zdát, že Britové se tedy budou nejbližší období zabývat právě nejmenším počinem v portfoliu, opak je však pravdou. Na světlo světa se totiž prodrala nová vlajková loď značky, model DBS Superleggera, který se zároveň stává tím nejvýkonnějším modelem v historii Aston Martin.

Jeho příchod znamená nahrazení Vanquishe S. Jak přitom tvrdí kompetentní, nové DBS má kombinovat špičkovou akceleraci s nezapomenutelnými jízdními zážitky. Ba co víc, Andy Palmer, generální ředitel značky, mluví o úplném vrcholu v rámci segmentu Super GT. Novinka vychází z nové DB11, jde tak o odlehčenou a výkonnější variantu, která je standardně vybavena adaptivním podvozkem (režimy GT, Sport a Sport Plus) a má 21" disky obuté do pneumatik Pirelli P Zero.

Nejvýkonnější Aston Martin v historii zaujme nejen V12, ale i výtečným designem
Zdroj: media.astonmartin.com

Optickou dominantou modelu DBS Superleggera je masivní přední maska a zcela nový nárazník, dvoubarevné lakování karosérie a značně propracovaná zadní část. V interiéru přibyly vyzývavější detaily, karbon či Alcantara, podstatou je však samotné srdce. To tvoří 5,2litrová V12 s výkonem až 533 kW/715 koní a točivým momentem 900 Nm. Agregát je umístěn vzadu, což přispívá k ideálnímu rozložení hmotnosti.

1693kilogramové DBS Superleggera vystřelí na stovku za 3,4 sekundy, na stošedesátce je za 6,4 sekundy, zatímco maximální rychlost je omezena na úrovni 340 km/h. Rychlostní parametry jsou o to více fascinující, když napíšeme, že poháněná je výhradně zadní náprava, kam putuje síla prostřednictvím mechanického samosvorného diferenciálu, respektive osmistupňové automatické převodovky ZF. Novinka zavítá na trh v druhé polovině roku, cenové relace přitom na domácím trhu začnou na úrovni od 225 tisíc liber (~6,63 milionu korun).

Domů
Sdílet
Diskuse