Nástupce populární stylovky přichází.
Člověk by to možná ani neřekl, pravdou ale je, že od roku 2013 si první generaci modelu CLA zakoupilo přes 750 tisíc zákazníků, což je opravdu pozoruhodné číslo. Není divu, že Mercedes-Benz nenechal nic náhodě a na nástupci si dal záležet. Výsledkem je druhá generace, která právě spatřila světlo světa.
I když nové CLA nezměnilo svou základní koncepci, je třeba říct, že změn je víc než dost – novinka je až o přibližně 5 centimetrů delší a širší než předchůdce a zároveň až o 13 centimetrů delší než třída A sedan.
Nadále platí, že ve věci je stylové čtyřdveřové kupé, které se vyznačuje lákavým designem – natažená přední kapota, kompaktní kabina, široký rozchod kol s vytaženými blatníky a nakonec elegantně střižená záď. Sám Gorden Wagener, vedoucí designu společnosti Daimler, prohlásil, že CLA má potenciál stát se moderní designovou ikonou.
Samozřejmě, vepředu (za příplatek) najdeme špičkové Multibeam full-LED světlomety, které zaujmou svým atraktivním vzhledem i schopnostmi. Umožňují totiž extrémně rychlé a přesné přizpůsobení elektricky ovládaného osvětlení vozidla k aktuální dopravní situaci.
Dodat je přitom třeba, že v každém světlometu se nachází 18 individuálně ovladatelných světelných diod. Na daný segment opět pozoruhodné.
Jak tomu bylo již u předchůdce, půvabné tvary nejsou jen o kráse samotné, ale i funkčnosti – koeficient odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,23, což lze považovat za skutečně výbornou aerodynamiku.
Nechybí bezrámové dveře či pomalu klesající linie střechy, která plynule navazuje na zadní část. Té dominují LED koncová světla s úzkým profilem.
Jak je v případě značky Mercedes-Benz zvykem, v úvodu prodeje bude na trhu k dispozici speciální provedení Edition 1, jehož podstatou bude vyšperkovaný exteriér i interiér.
Svědčí o tom zejména odstín oranžové barvy. Ten si našel místo i v interiéru. Jeho dominantou je kokpit, jaký už známe z třídy A. Nechybí tak dvojice 10,25" obrazovek, ale především zřejmě nejlepší současný infotainment na trhu MBUX.
CLA chce být po vzoru třídy A nejinteligentnějším vozem v segmentu a právě multimediální prostředí ovládané hlasem a doprovázené prvky rozšířené reality to má zaručit.
Na závěr dodejme paradoxní údaj. Zavazadlový prostor mezigeneračně přišel o 10 litrů, jelikož nabízí jen 460 litrů. Naopak, citelný nárůst rozměrů údajně postřehneme v interiéru.
Pokud jde o motorizace, automobilka je skoupá na informace. Zatím je totiž oficiálně známá jen verze CLA 250. O její pohon se stará benzinový čtyřválec s výkonem 225 koní a točivým momentem 350 Nm.
K dispozici je pouze sedmistupňová dvouspojková převodovka 7G-DCT, v době příchodu na trh (květen) bude však motorová nabídka víceméně identická s A. Lze tak očekávat například verze CLA 200 či CLA 180d. Na výběr bude i manuál či pohon předních, respektive všech čtyř kol.