Modrá linka stále nemá vyřešený odkup majetku, ale pokud se všechno podaří, měli by se první cestující projet již v roce 2027.
Stavba metra linky D započne v červnu letošního roku geologickým průzkumem za 1,58 miliardy korun. Pražský dopravní podnik bohužel stále nemá vyřešen odkup veškerých pozemků, což by mohlo eventuální finalizaci ještě oddálit.
„Je to obrovský krok pro Prahu. Od plánování se teď přesouváme k samotné výstavbě metra D. Jsme připravení přesně za měsíc zahájit geologický průzkum, který znamená faktické zahájení stavby,“ uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Pokud se všechno povede jak má, modré metro by mělo svůj provoz odstartovat v roce 2027 – tedy za osm let. Je však otázka, zda se i tento termín nakonec ještě neposune, protože o „déčku“ se jedná od 80. let.
Trasa v první fázi povede z Depa Písnice na Pankrác, kde bude přestup na linku C, v další fázi, která však zatím nebyla schválena, pak přes Náměstí Bratří Synků na Náměstí Míru, tedy přestupní stanicí na zelenou trasu A. Modré metro bude bez řidiče.
Virtuální metro D jsme projeli už loni. Popsali jsme jednotlivé fáze i to, kudy povede další část a kam se bude linka dělit. Stále nedořešená je podoba stanic nového metra – pro každou stanici bude totiž vypracována úprava stávajícího architektonického řešení.