Legendární sporťák zpoza velké louže přichází s pořadovým číslem osm.
Chevrolet si pro rok 2019 připravil jednu velkou revoluci. Řeč nemůže být o ničem jiném než o 8. generaci slavného modelu Corvette, neboť ikona s dodatkem C8 přichází se zásadně změněnou koncepcí. Nově se už totiž motor nenachází vpředu, ale uprostřed. GM tvrdí, že za změnou stojí fakt, že umístění motoru vpředu už dosáhlo hranice svých možností, nezbytná byla proto změna.
Nadále platí, že srdcem je osmiválcový agregát, který však nově zaručuje mnohem lepší rozložení hmotnosti, a tedy i ovladatelnost. Vedení GM tvrdí, že jde o nejlépe jezdící Corvette všech dob. Samozřejmě, zlepšily se i samotné parametry. Atmosférický 6,2litrový motor Small Block LT2 disponuje výkonem 369 kW / 502 koní a točivým momentem 637 Nm.
Pokud vezmeme v úvahu, že novou Corvette C8 s dodatkem Stingray už řadíme mezi pravé supersporty, atmosférická jednotka je už docela rarita. O zpřevodování se stará zcela nová 8stupňová dvouspojková převodovka od společnosti Tremec, poháněná jsou výhradně zadní kola. S paketem Z51 Performance Package dokáže novinka akcelerovat z 0 na 96 km/h pod tři sekundy. Nechme se překvapit, kam až zajdou později odvozené výkonnější a ještě lehčí verze. Mimochodem, C8 váží 1 530 kilogramů.

Jinak se ale díváš na zcela nové auto. Samotná kabina je až o 42 centimetrů více vpředu, protože motor se nastěhoval přímo za 2místný kokpit. Zadní část je mnohem plošší, zatímco předek o poznání kratší. Tím pádem se novinka dost odčlenila od modelu Camaro, které se v těch nejvrcholnějších verzích začalo nejen technicky, ale i opticky ke Corvette přibližovat. Nyní je tomu konec, a i to byl jeden z důvodů, proč přišla na řadu změna koncepce. Uvidíme, jestli však přinese ovoce.

Zásadní designovou změnou prošel i vnitřek, který působí podstatně futurističtěji a technicky vyspěleji. Centrem palubky je rozměrný, na řidiče natočený displej, další širokoúhlý se nachází přímo za volantem. Ten je tvarově skutečně netypický. Stejně zaujme i středový tunel, který přímo navazuje na palubovku a značnou měrou odděluje řidiče od spolujezdce. Na odvrácené straně od řidiče se na něm nachází pás s uspořádanými tlačítky.
Chevrolet plánuje novou Corvette C8 začít vyrábět v závodě Bowling Green těsně před koncem tohoto roku. První kusy by se tak k zákazníkům měly dostat na rozhraní let. Velký otazník visí nad cenovkou, v kuloárech se ale šeptají velmi zajímavé informace. Na americkém trhu se má totiž základní cena dostat pod hranici 60 tisíc dolarů, a to je v daném segmentu až pozoruhodně nízká cenovka. Připomeňme, že předchůdce si automobilka cenila za velkou louží na minimálně 56 tisíc dolarů, nyní je však z C8 nefalšované superauto.