Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
28. srpna 2019 10:39
Čas čtení 0:00
Daniel Mikolášik

32 módních značek uzavřelo dohodu o snižování vlivu na životní prostředí. Mezi nimi i Chanel, H&M či adidas

MÓDA
Uložit Uložené

Postupně začínají myslet ekologicky i mnohé luxusní módní domy či fast fashion značky.

Během setkání lídrů zemí G7 ve Francii podepsalo konkrétně 32 módních značek a textilních společností dohodu s názvem Fashion Pact o snižování vlivu na životní prostředí. Iniciativa byla vedena zejména obchodníkem Francois-Henri Pinaultem, který stojí v čele francouzské skupiny Kering. Informuje o tom The Guardian.

Pinaultův konglomerát zastřešuje značky jako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. O environmentální politice módních značek jednal i s francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem. Jde o významný krok, který mnozí považují za počátek odpovědné a ekologické tváře módního průmyslu.

Dohoda 32 módních společností je skutečně širokospektrální. Jde o luxusní domy, sportovní giganty či dokonce i prodejce rychlé módy. Nacházejí se mezi nimi značky jako adidas, Burberry, Chanel, Hermès, Karl Lagerfeld, Kering, Moncler, Nike, Prada, Puma, Ralph Lauren, Stella McCartney a zástupci fast fashion jako H&M, Zara, Pull & Bear či Bershka.

„Tato dohoda pojednává o tom, že jsme si uvědomili závažnost environmentálních problémů 21. století a že prostřednictvím kolektivních akcí a společných cílů za ně přijímáme odpovědnost,“ řekl pro The New York Times Francois-Henri Pinault.

Domů
Sdílet
Diskuse