Postupně začínají myslet ekologicky i mnohé luxusní módní domy či fast fashion značky.
Během setkání lídrů zemí G7 ve Francii podepsalo konkrétně 32 módních značek a textilních společností dohodu s názvem Fashion Pact o snižování vlivu na životní prostředí. Iniciativa byla vedena zejména obchodníkem Francois-Henri Pinaultem, který stojí v čele francouzské skupiny Kering. Informuje o tom The Guardian.
Pinaultův konglomerát zastřešuje značky jako Gucci, Yves Saint Laurent či Hermès. O environmentální politice módních značek jednal i s francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem. Jde o významný krok, který mnozí považují za počátek odpovědné a ekologické tváře módního průmyslu.
Dohoda 32 módních společností je skutečně širokospektrální. Jde o luxusní domy, sportovní giganty či dokonce i prodejce rychlé módy. Nacházejí se mezi nimi značky jako adidas, Burberry, Chanel, Hermès, Karl Lagerfeld, Kering, Moncler, Nike, Prada, Puma, Ralph Lauren, Stella McCartney a zástupci fast fashion jako H&M, Zara, Pull & Bear či Bershka.
„Tato dohoda pojednává o tom, že jsme si uvědomili závažnost environmentálních problémů 21. století a že prostřednictvím kolektivních akcí a společných cílů za ně přijímáme odpovědnost,“ řekl pro The New York Times Francois-Henri Pinault.
Today we joined 31 other fashion companies to launch commitments on climate, biodiversity and oceans.
— Ralph Lauren (@RalphLauren) August 23, 2019
Learn more about #FashionPact and #RalphLauren’s sustainability journey at https://t.co/Ja6tCRLUVe
#G7Biarritz #DesignTheChange
Photographer: Jean-François Robert / modds pic.twitter.com/2OyoAKcvvz