Takový objem si na svůj disk rozhodně neuložíš. Hraní tedy zajistí cloud a streamování obsahu.
Jsou hry, které mají za úkol přinést co nejvíce realistických vlastností a simulace. Známe i tituly, které zaujmou otevřeným světem s obrovskou mapou, po níž se můžeš pohybovat bez omezení.
Příkladem jsou například série GTA, Red Dead Redemption, Assasin's Creed, novější Need for Speed nebo Far Cry.
To nejlepší z obou žánrů už léta přináší Microsoft a jeho Flight Simulator s obrovskou základnou oddaných nadšenců a leteckých fanatiků. Kořeny zatím poslední verze ale sahají až do roku 2006 a proto je nejvyšší čas na dlouho očekávané pokračování.
Microsoft Flight Simulator 2020 si podle Windows Central dává nemalé cíle. Má nabídnout detailní 4K mapy celého světa, aby ses za obrazovkou ve virtuálním kokpitu mohl přepravit například z New Yorku do Sydney, když máš dost času.
Naklonování celé Země má probíhat prostřednictvím satelitních podkladů Bing, které již dnes, podobně jako Google Maps, zmapovaly z ptačího pohledu již téměř vše, ve velkých městech i ve 3D.
Umělá inteligence na ně potom přidá kopce s reálnou nadmořskou výškou a přes 1,5 trilionu stromů, přiřadí live data o aktuálním počasí v dané lokalitě a směru či rychlosti větru. Zkrátka, nový Flight Simulator 2020 má být tou nejrealističtější, největší a graficky nejvěrnější hrou vůbec, s naoko nerozeznatelnými kopiemi světových letišť.
Hodně ti napoví už trailer. Jasné, mapa celého světa byla teoreticky už v posledním Flight Simulatoru X, ale ta obsahovala pouze automaticky vygenerované a přibližné tvary jednotlivých ostrovů či světadílů. O 4K realistických skenech, jaké čekají FS 2020, nemohlo být ani řeči.
Samozřejmě, problémem je, že pouze mapy samotné budou zabírat více než 2 petabajtů dat, tedy 2 miliony gigabajtů! Tak velký disk zřejmě doma nemáš.
Microsoft se tedy rozhodl, že do počítačů nainstaluje jen nezbytný základ a modely samotných letadel. Mapové podklady chce hráčům streamovat přes internet a vlastní technologii Azure.
Jinými slovy, postačí ti pořádně rychlý internet, který bude mapu stahovat během letu, případně uloží vždy jen část okolo tvého naplánovaného kurzu.
Zatím však není jasné, jak toto všechno Microsoft vyladí. Flight Simulator 2020 má totiž příští rok přijít i na Xbox One. A co hráči s pomalejším internetem? Budou čekat při dlouhých loadinzích, nebo dostanou stream s nižším rozlišením?
Microsoft se navíc o pomoc svého cloudu již jednou opíral – při hře Crackdown 3. Ta nabízí svět, kde můžeš prostředí rozbít doslova na tisíce malých kousků, které se při výbuších chovají podle skutečné fyziky.
Jelikož počítače a Xbox by něco takového neutáhly, data se posílají na servery Microsoftu, kde se vše vypočítá a pošle zpět k tobě do obývacího pokoje. Crackdown 3 byl odložen o téměř tři roky a přesto je považován jen za nudný průměr a zklamání.
Pokud tě tedy Flight Simulator 2020 zaujal, raději své nadšení kroť a pořádně drž vývojářům palce, aby do října příštího roku zvládli naplnit co nejvíce ze svých slibů.