Město se shodlo s památkáři a trať proto naváže na zatím nerealizovaný návrh trasy lemující Václavské náměstí.
Radní Prahy 1 v pondělí schválili návrh Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy. Ten počítá s rozvojem tramvajové tratě v centru města – z Václavského náměstí napojení na stávající trasu vedoucí po Vinohradské třídě s odbočkou do nedalekých Vrchlického sadů (Sherwoodu), což je park před budovou hlavního nádraží v Praze.
Informovala o tom Praha 1 na svých facebookových stránkách. Shodla se na návrhu s památkáři, kteří ho taktéž kvitují.
Trať má vést z Václavského náměstí (o jehož úpravách jsme informovali zde), kde má pak navázat na stávající u budovy Národního muzea a pokračovat má podle vizualizace Washingtonovou ulicí směrem k hlavnímu nádraží, odkud bude vedena do Opletalovy, kde se na křižovatce napojí na stávající trať.
Od nové koncepce si slibují zlepšení dopravy v centru metropole. „Tramvaj považuji za městotvorný prvek. Věřím, že se konečně podaří zrealizovat revitalizaci předpolí hlavního nádraží a celého parku Vrchlického sady, který tvoří další vstupní bránu do hlavního města Prahy,“ uvedl místostarosta pro územní rozvoj Petr Hejma.
Pomoct by měla i zušlechtit prostor před budovou hlavního nádraží. „Díky této nové trati se zlepší prostupnost MHD centrem Prahy a významně to pomůže celopražskému provozu tramvají. Trať pomůže i samotným Vrchlického sadům, protože se díky ní zlepší jejich současný stav,“ říká radní pro dopravu David Skala.
Podle informací z radnice je stavba trati podmíněna změnou územního plánu, který budou schvalovat pražští zastupitelé. Datum toho, kdy se schválená koncepce stane realitou, je prý zatím neznámé.
O propojení tramvajových tratí, které navážou na stávající trať a propojí Václavské náměstí s Vinohrady a hlavním nádraží, se jedná již léta. Naposledy na tuto diskuzi navázal náměstek primátora Adam Scheinherr loni v listopadu (psali jsme zde), který tehdy představil hned několik možných alternativ.
„Propojení umožní lidem z Prahy 2, aby projeli městem rychle tramvají. Zároveň umožní nová vedení tramvajových linek a řešení mimořádných událostí,“ řekl tehdy Scheinherr a doplnil, že by návrh mohl být realizován již za čtyři roky.