Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
29. dubna 2020 21:11
Čas čtení 1:02
Martin Mičuda

Ikonické Porsche 911 dostává 7stupňovou manuální převodovku

Ikonické Porsche 911 dostává 7stupňovou manuální převodovku
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.porsche.com/en/2020/products/porsche-911-carrera-s-4s-models-manual-transmission-20685.html#" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Konkrétně jde o základní verze Carrera S a Carrera 4S.

V závěru roku 2018 nám Porsche představilo již 8. generaci ikonického modelu 911. Od té doby jsme poznali hned několik jejích derivátů, ani jeden z nich ale neměl do tohoto momentu v nabídce manuální převodovku. To se ale mění, neboť německá sportovní značka právě zařadila manuál do nabídky pro varianty Carrera S a Carrera 4S.

Generaci 992 je tak nyní možné koupit nejen s 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou, ale i s manuálním řešením. To je v dnešní době už i mezi sportovními auty stále raritnější věc, Porsche však chce vyjít vstříc i fajnšmekrům a puristům. Jak tomu bylo již u předchůdce, i v tomto případě jde o velmi jedinečnou manuální převodovku – disponuje totiž až sedmi stupni.

Až 7-stupňová manuálna prevodovka? Porsche hovorí áno, dostáva ju opäť ikonická 911-ka
Zdroj: newsroom.porsche.com

Zajímavostí je i fakt, že Porsche nedělá rozdíl mezi manuálem a automatem PDK a obě převodovky nabízí bez rozdílu ceny jako věc standardní výbavy. V případě manuálu je navíc plusem to, že automobilka k němu přibaluje automaticky i balík Sport Chrono. Jeho obsahem je variabilně rozdělovaný točivý moment, mechanická uzávěrka zadního diferenciálu, automatické meziplyny, volič jízdních režimů či pověstné stopky na horní části palubky, podle nichž přítomnost balíčku evidujeme.

Dodejme, že o pohon se stará 3litrový šestiválec typu boxer, který ve verzích Carrera S (zadní pohon) a Carrera 4S (pohon obou náprav) nabízí 331 kW / 450 koní. Maximální rychlost v případě manuální převodovky zůstává nezměněna na úrovni 308 km/h, změnil se však čas akcelerace – s manuálem dokáže řidič za ideálních podmínek zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy, což je o 0,7 s pomaleji než 991 Carrera S s PDK a paketem Sport Chrono (3,5 s). Relevantní výhodou manuální převodovky je ale nižší hmotnost o 45 kilogramů.

Domů
Sdílet
Diskuse