Příčina nehody je jasná, otázkou je, proč se nedařilo vysunout podvozek.
Už po několika dnech od tragické nekody Airbusu A320 pákistánských aerolinek PIA v Karáčí, při níž zemřelo 97 lidí, se začínají objevovat další podrobnosti. Shrnuje je Airlive.net.
Jedna z fotografií, kterou zachytili nadšenci letectví jen pár minut před tragédií, ukazuje, že let #PK8303 měl poškozené oba motory, které podle dostupných informací přestaly fungovat.
Příčinou jejich výpadku byl zřejmě kontakt s přistávací dráhou, letadlo se totiž, pravděpodobně bez vysunutého podvozku, pokoušelo o dosednutí na dráhu v Karáčí, ale tento manévr se pilotům nezdařil.
Opět tedy přidali plyn a nabrali výšku, ale poškozené motory, které vyryly jasnou stopu i na ploše dráhy, následně vypověděly funkčnost. „Vracíme se zpět, ztratili jsme oba motory,“ hlásí pilot na záznamu z komunikace s věží. O 12 sekund později vydali nouzové volání Mayday, ale stroj krátce potom spadl do obydlené oblasti, kde poškodil minimálně 25 domů a zranil 8 lidí.
Nehodu přežily i dvě osoby přímo na palubě, jendou z nich je i Muhammad Zubair. Záchranným složkám se již podařilo nalézt obě černé skříňky i záznamník rozhovoru v kokpitu, které nyní analyzují.
Incident vyvolává otázky o bezpečnosti letecké dopravy v příštích týdnech, Pákistán totiž podobně jako téměř všechny země zastavil provoz na letištích v souvislosti s pandemií nového koronavirus a opětovně jej spustí až 16. května, poté, co stroje pravděpodobně několik týdnů stály bez jakéhokoliv pohybu na zemi.