Produkty v hodnotě tisíců dolarů se prodávají za zlomek ceny, ale zloděje čeká nemilé překvapení.
Amerika se stále nedostala ze stavu kompletního chaosu a anarchie, který vypukl po vraždě George Floyda. Protesty proti systémovému rasismu se na některých místech proměnily téměř v pouliční válku.
Jako by nestačilo, že se celý svět musí vyrovnávat s následky koronaviru, američtí podnikatelé dostali začátkem měsíce další ránu pod pás. Protesty v městech jako Los Angeles, Chicago, Detroit, St. Louis a mnoha dalších s sebou přinesly desítky zraněných a dokonce i několik mrtvých. Ve většině případů tak ulice vypadaly jako z postapokalyptického filmu.
- Jaký dopad měly nepokoje v USA na prodejny s oblečením
- Jak vypadaly tamní obchody po první vlně rabování
- Zda zamezily online platformy na reselling prodeji ukradeného zboží
- Které zloděje už se podařilo odhalit
Příležitost dělá zloděje a kromě šíření myšlenky rasové rovnosti se tak stovky demonstrantů rozhodly bezhlavě rabovat všechny obchody, které za to stály.
Kromě prodejen elektroniky, z nichž byli demonstranti ochotni vláčet i televizory s více než jeden a půl metrovou úhlopříčkou, se staly hlavním terčem zejména obchody s luxusním oblečením resp. resell butiky. Těch jsou na území USA desítky a každý z nich měl v nabídce řadu tenisek a oblečení s cenovkami nad 25 tisíc korun.
Rabování, resp. souboj demonstrantů s bezpečnostní mříží mohli sledovat diváci americké televize ABC v přímém přenosu z helikoptéry. Právě přes díru ve vedlejší prodejně se dostali zloději i do legendárního obchodu Round Two, který přišel o inventář v hodnotě několika milionů korun.
Po první vlně nepokojů majitelé zabarikádovali výklad dřevěnými deskami s nápisem „nic tu nezbylo“. Stejný osud jako prodejnu v Los Angeles čekal i prodejnu Round Two ve městě Richmond. Její zdevastované útroby se dokonce podařilo zachytit na kameru.
Pátrání po zlodějích
Většina demonstrantů měla zodpovědně zakryté horní cesty dýchací rouškou, ale s překrytím poznávacích značek na svých vozidlech si už starosti nedělala. Podobně je netrápilo ani to, že si rabování natáčeli mnozí zúčastnění na smartphony a svými úlovky se dokonce chlubili i na sociálních sítích.
Majitelé obchodů by tak viníky mohli teoreticky identifikovat, ale protože jich byly desítky, je to zbytečné. Ukradené zboží by jim mělo pokrýt pojištění prodejny, ale více než peníze je trápí zejména to, že přišli o své exkluzivní zboží.
Resell obchody si totiž zakládají na tom, aby měli ve své nabídce kousky, z nichž existuje na světě jen pár exemplářů. Pokud bylo takové zboží ukradeno, pravděpodobně se jim ho už znovu nepodaří sehnat.
Co se dozvíš po odemknutí?
- Jak reagují na kradené zboží online resell platformy
- Které zloděje už se podařilo chytit
- Zda už se prodejci stihli vzpamatovat z nepokojů
- Jaký dopad bude mít celá tato kauza na módní průmysl.