Distanční výuka je novinkou ve školství, kterou nikdo nežádal. Přesto se musela kvůli pandemické situaci zavést ve všech školách. Jakou zkušenost s ní má učitel Daniel Pražák?
České školství si v posledním roce prošlo zkouškou ohněm. Stejně jako všechny ostatní činnosti i vyučování se muselo přesunout do digitálního světa. A stejně jako jinde se i zde objevily problémy a komplikace s tím rozdílem, že se ale týkaly i těch nejmenších, kteří se se školní docházkou teprve seznamovali, nebo studentů v posledních ročnících, které čekaly doposud nejtěžší životní zkoušky.
Česká republika je zemí, která měla jednu z nejdelšíchuzavírekškolv Evropě. Děti, respektive studenti, se začali vracet do lavic teprve před dvěma týdny, a celý proces se kompletně ukončí nejdříve v červnu. REFRESHER se proto rozhodl kontaktovat učitele DanielaPražáka, který nám svým vhledem objasnil, jak probíhala distanční výuka, jaké problémy se zde objevily, jak se odloučení od školy projevilo na psychice žáků i učitelů, a co si myslí o vládních postupech týkajících se školství.
- Co pro Daniela znamená škola
- Co bylo nejtěžší na distanční výuce
- Jestli mělo vyučování z domu i nějaké klady
- Jakým způsobem žáci „zlobí“ na distanční výuce
- Jak se koronavirus projevil na psychice žáků a vyučujících
- Proč si myslí, že situace na středních odborných školách, bude ještě horší než jinde
Od pondělí 12. dubna se do škol vrátila část žáků prvního stupně. Musel ses také vrátit? Nebo jsi do školy musel již dříve?
Já v tuhle chvíli učím šestou až osmou třídu, takže mě se rozvolňování netýká. Až teda na to, že jsem se přihlásil jako dobrovolník na pomoc s testováním. Nicméně oproti minulému jaru jsem začal chodit učit do školy, protože nám to zaměstnavatel umožňuje. Chodím učit do školy právě proto, abych oddělil domov od práce.
Jsi rád, že ses vrátil zpátky do školy?Musím říct, že když jsem šel dneska po škole, a znova jsem na chodbách zakopával o ty prvňáčky a druháčky, tak jsem si řekl, že je to fakt krásné, a že to je něco, co v té škole strašně chybělo. Škola najednou žije, a to jsme většinu školního roku neměli. Takže jsem rád, že se vrací děti. A to jednak kvůli sobě, ale jednak kvůli nim, protože je to na nich hodně vidět. A to i na těch starších, kteří čekají na to, kdy se budou moci vrátit i oni.
